Rekryteringsspecialister till Socialstyrelsen

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med kompetensbaserad rekrytering på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats som växer och som befinner sig mitt i samhällsdebatten? Som rekryteringsspecialist hos oss kommer du vara ett operativt och konsultativt stöd för våra professionella och engagerade chefer genom hela rekryteringsprocessen. Du är en driven och kommunikativ rekryterare som lägger stort fokus på att hela rekryteringsprocessen. Detta gör du genom att planera och driva processerna framåt, och att ibland ligga steget före för att våra kandidater ska få den bästa upplevelsen. Vi erbjuder en viktig tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor.

Nu söker vi två rekryteringsspecialister som Personalenheten har i uppdrag att driva, utveckla och verkställa Socialstyrelsens arbetsgivarpolitik. Vi ger ett verksamhetsnära, behovsanpassat och rådgivande stöd till chefer och medarbetare inom alla HR-relaterade frågor.

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att driva rekryteringsprocesser från ax till limpa, med tillhörande administration. Att du delar med dig av din kunskap och erfarenhet till dina kollegor är en självklarhet för dig. Du kommer även vara involverad i utvecklingsarbeten som berör rekrytering då vi står inför ett spännande år med ett flertal projekt som vi kommer delta i.

Vi söker dig som har


• akademisk examen inom HR-området eller annan motsvarande akademisk utbildning som vi bedömer relevant i förhållande till arbetsuppgifterna
• erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• erfarenhet av hela rekryteringsprocessen
• goda kunskaper inom arbetsrätt med fokus på anställningsprocessen och villkor
• goda kommunikativa kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt

För oss är det viktigt att din personlighet matchar vad som krävs för rollen, därför kommer vi lägga vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer att ha flera rekryteringar igång samtidigt och därför är det viktigt att du är strukturerad och organiserad och har lätt för att bygga relationer med chefer.

Det är meriterande om du


• erfarenhet av implementering av nya arbetssätt 
• rekryterarat medarbetare till olika befattningar, på olika nivåer
• erfarenhet från konsultbranschen

 

Anställningsinformation
Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2022. En av tjänsterna är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, den andra är en allmän visstidsanställning t.o.m. 2022-12-31. Båda tjänsterna är på heltid. Placeringen är på personalenheten i Stockholm. Din titel blir personalspecialist.

I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Ann-Catrine Hagner. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Frida Ranft för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024