Rekryteringsträff för ekonomiassistenter

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Arbetsförmedlingen Expo

Sveavägen 24-26, T-bana Hötorget

Tisdagen den 29/9

Kom mellan kl. 10.00-11.00

Ta med dig dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.

SJR söker alerta ekonomiassistenter som älskar siffror

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.

Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan.

Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Gillar du utmaningar?

SJR söker fler ekonomiassistenter för längre uppdrag hos kund. Våra kunder är oftast välrenommerade medelstora eller stora företag.

Är du en person som gillar att anta nya utmaningar tror vi du kommer att trivas som konsult hos oss. Vi har stort fokus på våra konsulter och coachar dem i deras personliga utveckling.

Uppdragen för våra ekonomiassistenter är primärt inriktade på kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning och bokföring. Du kan även bli delaktig i bokslutsprocessen, arbeta med avstämningar, fakturering, registrering och ha en del kundkontakter. Har du även erfarenhet av löneadministration är det meriterande. Vi är noga med att matcha din erfarenhet mot lämpligt uppdrag som många gånger leder till en tillsvidaretjänst hos kunden. Du bör vara tillgänglig omgående.

Lämplig bakgrund
För att söka en konsultroll som ekonomiassistent bör du ha;

- gymnasieekonomisk utbildning eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
- minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministrativt arbete, goda kunskaper i Excel, engelska och förståelse av ekonomisystem.
- erfarenhet av att ha jobbat med kund- eller leverantörsreskontra på större bolag är det meriterande. Även erfarenhet från utläggsredovisning eller reseräkningar kan vara av intresse.
- lätt för att lära dig, ta egna initiativ och tycka om problemlösning. Du bör även vara noggrann, strukturerad och älska att jobba med siffror.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 september 2009
  • Ansök senast: 29 september 2009

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb

Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010