OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff !
NÄR: torsdagen den 26:e augusti kl 13.30-14.15 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm (T-bana: Hötorget).
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
IT-Resurs söker en Norsktalande helpdesktekniker. Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotestyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installationer av datorer samt kringutrustning, kontohantering i Active Directory och Exchange samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet (1-3år) av att arbeta med telefonsupport i en helpdesk och att du har ett brinnande intresse för teknik.
För att vara kvalificerad ser vi gärna kunskap inom följande områden: Active Directory, MS Office och bra allmän kännedom om de olika operativsystemen i Windows. Du behöver kunna tala och skriva flytande Norska, Svenska och Engelska.
Som framgångsrik helpdesktekniker är du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper. Du är pedagogiskt lagd och har lätt för att hantera stressade personer i nöd. Rollen som helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du är dessutom stresstålig, engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter.
Vill du bli en av oss?
Kom då till vår rekryteringsträff den 26 augusti.