Releasy i Linköping söker en ny drivande teamleader!

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en av oss ovan? Vår verksamhet växer och vi behöver nu en ny grym teamleader till vårt management!

Till vårt kontor i Linköping söker vi just dig som har erfarenhet från en coachande och ledande befattning inom försäljning/kundservice och drivs av att få ditt team att nå framgång. Tjänsten är på vår kundserviceavdelning där det gäller att leverera den bästa kundupplevelsen – varje dag!

Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Våra kunder är stora bolag med fokus på att skapa värde i kunddialogen inom en rad branscher, bland annat media, telekom, energi, bank och resor. Vi erbjuder våra anställda att utvecklas i en spännande bransch genom att vara våra uppdragsgivares röst mot kunden. Sälj finns naturligt i alla våra kundkontakter för vi vet hur viktigt det är för företagens och våra uppdragsgivares framgång.

Vi finns representerade i Linköping, Borlänge, Stockholm, Borås och Barcelona. Vårt fokus på rutiner, utbildning och våra medarbetare har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisation. Vi arbetar ständigt med att bevara en arbetsplats med härlig anda, energi och kamratskap där våra medarbetare trivs och brinner för det de gör. Vi tror att olikheter gör oss starkare och vår blandning av ålder, kön och etnicitet gör att vi växer och utvecklas tillsammans. Vi arbetar med trygga anställningar genom kollektivavtal med Unionen.

Arbetsuppgifter

Som teamledare har du en ledande roll och du är inte rädd för att ta initiativ och beslut som leder gruppen mot nya höjder. Du arbetar målinriktat med hela teamet, analyserar och rapporterar teamets resultat och arbetar alltid för att teamet ska prestera bättre än gårdagen. Du har ett direkt personalansvar för ca 15-20 st. medarbetare. Självklart besitter du förmågan att inspirera och lyfta andras prestationer, bygga goda och långsiktiga relationer och är en ordningsam och strukturerad person.

Vi letar efter dig som har god erfarenhet inom kundservice/försäljning och gärna med erfarenhet som teamledare. Du lever och lär efter vårt mål att i varje enskild kundinteraktion leverera "den bästa kundupplevelsen". Vi ser att du har en inställning och ambition att inget problem är för litet och inget behov är för stort.

Ansvarsområden

- Huvudansvar för teamets lönsamhet.

- Huvudansvar för kvalitet och att alla agenter har rätt kunskapsnivå.

- Uppföljning av sjukfrånvaro och annan frånvaro.

- Personalansvar för samtliga agenter i gruppen.

- Delvis ansvar för kontakten med uppdragsgivare.

- Delvis ansvar för rekrytering och resursplanering i gruppen.

- Ansvar för trivsel och arbetsmiljö i gruppen.

Kvalifikationskrav

- Lägst gymnasiekompetens.

- Erfarenhet av ledarskap och coachning främst inom kundservice/försäljning.

- God datorvana.

- Kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Anställningsgrad

100%, provanställning som kan leda till en tillsvidareanställning.

Lön

Fast lön.

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan omgående då vi kommer att intervjua fortlöpande. Sista ansökningsdag 2017-02-28. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Frågor besvaras av vår platschef Anna-Lena Karlsson via mail anna-lena.karlsson@releasy.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jennifer Tjernlund
0703779664
Josefin Danielsson
0771-350 900
Emma Sjöqvist
0737471472
Christina Boge
0703789436
Sebastian Andersson

Andreas Siggelin
0709108877
Camilla Bäckelin

Adnan Balic

Jonatan Eklund

Kosma Debski
0703846970

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Releasy Customer Management Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 februari 2017

Besöksadress

Nils Jakobsonsgatan 5 D, Borås
None

Postadress

Nils Jakobsonsgatan 5 D
Borås, 50430

Liknande jobb


Teamledare

Teamledare

29 april 2024

R&D Team Lead

R&D Team Lead

16 april 2024