Remarketing Administrator till CarPay Fleet

Arbetsbeskrivning

Vi har visionen om att möjliggöra mobilitet på ett hållbart, flexibelt och ansvarsfullt sätt där vår roll är att skapa innovativa bank- och betaltjänster för morgondagens gröna stad. För oss handlar det om att leverera smarta lösningar där vi skapar ett tydligt mervärde för våra kunder och partners. Vi ser det som naturligt att vara ledande i vår nisch där vi kombinerar våra tjänster på unika och kreativa sätt som också kan skalas till fler märken och partners. Vi genomgår därför en transformation - vi bygger den nya mobilitetsbanken i den gröna staden.

Vi söker nu en Remarketing Administrator till vårt framgångsrika team inom CarPay Fleet. Vi är ett marknadsledande affärsområde inom Volvofinans Bank vars syfte är att erbjuda finansiering och administration av medelstora och större vagnparker oavsett bilmärke. Genom närheten till dessa företag och dess vagnparksfrågor är CarPay Fleet unikt i Volvosystemet tack vare den kunskap vi byggt upp inom detta område.

Om rollen

I rollen som Remarketing Administrator kommer du jobba med våra kunder och vara kundens kontakt i frågor som rör hela tradingavslutet. Du hanterar också administrativa arbetsuppgifter som är kopplade till tradingen och tradingavslutet. Du är med och bidrar till vidareutveckling av processer, rutiner och instruktioner för att säkerställa en god kvalité på våra tjänster. I rollen som Remarketing Administrator blir du en viktig spelare för att ta CarPay Fleet mot nya framgångar och du får chansen att arbeta i en inspirerande miljö tillsammans med ett engagerat och affärsdrivet team inom ett företag med stort kundfokus.

Några av dina ansvarsområden


• Hantera och administrera försäljningen av bilar i enlighet med inkomna försäljningsuppdrag
• Analysera och utvärdera testprotokoll för skadebedömning och prissättning
• Vara kundens kontakt i frågor som rör tradingavslutet

Om dig


• Du är självgående och du trivs i mötet med kunder och har ett genuint intresse för service
• Utåtriktad, positiv med god samarbetsförmåga och hög energi
• Tidigare erfarenhet från finansbranschen och/eller bilbranschen
• God kännedom om förmånsbeskattning samt beskattning av företag och enskilda hänförlig till fordon och fordonsinnehav
• God kunskap om finansiell och operationell leasing som finansieringsform
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Strukturerad och noggrann

Vi erbjuder dig

Vi jobbar ständigt för att utveckla och förbättra livet för våra kunder, partners och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. Vi erbjuder dig en arbetsplats av utvecklingsmöjligheter, skön stämning och ett väldigt spännande nuläge att bygga på. Vi sitter centralt belägna i nyrenoverade lokaler på Ynglingagatan i Stockholm samtidigt som vi utvecklar vårt nya ”way of working” där en mix av arbetsplatsen inklusive hemmakontoret är en naturlig utveckling för oss. Vi tror på att nyttja möjligheterna inom digitaliseringen och hybridkontoret för att skapa en kreativ, utvecklande och hållbar arbetsmiljö för dig att trivas och utvecklas i och inte minst för en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi väntar på din respons

Tycker du att det verkar vara en roll för dig? Då vill vi att du skickar din ansökan senast den 15 maj, men gärna tidigare då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Richard Wiregård, gruppchef Trading, 0704414901 eller Linda Pedersen, HR, 031–838887.

Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest kan förekomma vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.

Vi har valt de rekryteringskanaler som vi finner nödvändiga för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Gundemark, Gruppchef förvaltningsgruppen
08-634 93 24
Beatrice Bergström
+46739883687
Linnea Josefsson
+46737003754

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Volvofinans Bank AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 15 maj 2023

Besöksadress

Ynglingagatan 14
None

Postadress

Ynglingagatan 14
Stockholm, 11347

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023