OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten Komet AB söker för Datalogics räkning en teknisk support.Tjänsten innefattar ca 30 resdagar per år både inrikes och utrikes.Tjänsten är placerad i Malmö.Som teknisk support har du ett övergripande ansvar för Datalogics produkter och tjänster.Du arbetar med hela processen projekt, testning, kundanpassning, dokumentation samt för- och efterkalkyler.Dessutom assisterar du försäljningsavdelningen och följer i vissa fall med på kundbesök med säljarna.Du kommer också att arbeta operativt med installationer och driftsättning av företagets produkter hos kund som föregås av konstruktion av enklare prototyper innan den riktiga produkten installeras.I vissa fall är det du som leder kundprojektet.Även servicebesök förekommer.Med kunder menas Quality Partners, återförsäljare, systemintegratörer och slutkunder. Kompetenskrav Du är en flexibel och socialt kompetent person som är van att ta egna initiativ och tycker om att resa i arbetet.Kontoret i Malmö erbjuder trevliga lokaler med en liten arbetsgrupp.Vi vill att du har en 4-årig teknisk utbildning på gymnasium eller motsvarande.Gärna 4-5 års arbetslivserfarenhet och gärna från liknande tjänster men det är inte nödvändigt då företaget erbjuder introduktion i Italien och löpande internutbildning.Du har ett brinnande tekniskt intresse samt och har mycket goda kunskaper i Microsoft Office, WLAN, LAN och TCP/IP. Svenska och engelska flytande i tal och skrift samt sedvanligt körkort.