Resekoordinator

Resekoordinator

Arbetsbeskrivning

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen vilket tillåter dig att utvecklas i din roll.
Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
Reseservice söker två framtida Resekoordinatorer med ett utvecklat konstruktivt servicetänk. Du får gärna ha erfarenhet från annan myndighet. Reseservice har en central funktion med prioriterade uppdrag där vi har möjlighet att forma våra egna rutiner och arbetssätt i syfte att säkerställa god service till medborgare såväl som sjukvård. Genom korrekt myndighetsutövning och
tillämpning av regelverk, ger vi information och service kring sjukresor till både patienter och personal. Reseservice har bekväma arbetstider och sitter i nya fräscha lokaler i centrala Östersund. Möjlighet till arbete hemifrån finns.

ARBETSUPPGIFTER
• Koordinera resor mellan, till och från sjukvård inom eller utanför regionen.

• Bedöma samt besluta behov av färdsätt, utifrån patienters situation och Region Jämtland Härjedalens regelverk för
sjukresor.

• I viss mån hantera bidragshandläggning av sjukreseärenden.

• Svara på frågor kring sjukresors regelverk och dess tillämpning.

• Kommunicera med patienter, vårdanställda och annan servicepersonal för att organisera transporter och resor.

• Koordinera resor och transporter med Särskild- och allmän kollektivtrafik.

• Kreativt nyttja tilldelade verktyg för att ta fram mest kostnadseffektivt resande och boende inom och utanför Sverige.

• Med gott och professionellt bemötande ge service till patienter och vårdanställda via telefon och mail.

• Aktivt delta i och driva utveckling av rutiner och förbättringar inom verksamheten.

Inom Region Jämtland Härjedalen kan patienter få bidrag för sina resor till och från vården. Vissa patienter kan även få hjälp med resekoordinering. Resorna sker oftast inom regionen, men i många fall även utanför regionen och ibland utanför landet. Sjukresehandläggning innebär bedömning av en patients förmåga i relation till olika färdsätt. Samtidigt ge service och koordinering av resor och boende via flera olika kanaler. Digitala som traditionella.
Målet är en sjukreseadministration med hög kvalitet samt säkerställa att patienter får samma information och villkor för resor i samband med vård och i övriga
frågor kopplade till sjukresor, t ex boende i samband med sjukresa. Tätt samarbete och samverkan med patienter, vårdenheter, kollektivtrafiken m fl kommer vara centralt i denna roll.
Tillsammans med de andra koordinatorerna kommer du att ansvara för att verksamheten bedrivs och utvecklas på ett professionellt och effektivt sätt.

KVALIFIKATIONER
Krav:
- Erfarenhet från service, callcenter, kundtjänst, resebyrå eller myndighet.
-Stor vana att arbeta via telefon, internet och officepaket
samt övergripande god systemförståelse.
- Förmåga att arbeta obehindrat på Svenska och Engelska i tal och text.
- Förmåga att agera objektivt, lösningsfokuserat och serviceinriktat vid svåra situationer.

Meriterande:
- Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning och bedömning/beslut enligt regelverk.
- Bakgrund som koordinator, administratör, handläggare är mycket meriterande.
- Erfarenhet från trafikledning inom taxi eller övrig trafik.
- Erfarenhet av förbättringsarbete inom en organisation.

Då arbetet innebär kontakt med patienter, vårdavdelningar m fl. kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper. Urval kommer därför i stor mån ske utifrån dessa personliga egenskaper, vid sidan av de formella kunskaperna.
Du är socialt kompetent och uppträder och kommunicerar på ett professionellt sätt. Självständig, noggrann och effektiv. Då arbetets intensitet bitvis kommer vara ganska hög behöver du kunna hantera och prioritera ärenden tillsammans med de övriga i teamet på ett smidigt sätt. Du behöver vara stresstålig.
För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du ha ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt samt känna dig trygg i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen. Din goda samarbetsförmåga gör det lätt att kommunicera konstruktivt med olika typer av människor. Du är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik person och situation. Du
skall kunna arbeta efter gällande lagar, riktlinjer och rutiner samt har förståelse för offentlighets- och sekretessregler.

ÖVRIGT
Provanställning tillämpas. Löneformen är månadslön.
För frågor om Reseservice och arbetsuppgifter som omger tjänsten:
kontakta Mats Öhman, Teamledare för Beställningscentralen eller Martin Rosén, Utvecklingsstrateg.
För övriga frågor kring tjänsten, kontakta Henrik Larsson, Enhetschef, Serviceenheten.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men
bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
http://www.regionjh.se

Sammanfattning

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023