Reservdel och support chef

Arbetsbeskrivning

AKJ Energiteknik AB söker Reservdels- och supportansvarig
AKJ Energiteknik AB erbjuder kompletta systemlösningar för högeffektiv energiproduktion. I 50 år har vi med kompetent och kunnig personal erbjudit hållbara energilösningar som effektiviserat tusentals värmeanläggningar. Vi arbetar i hela kedjan med rådgivning, projektledning, installation, service och underhåll. Vi är specialiserade på att installera, optimera och effektivisera värmeanläggningar efter kundernas behov och energikällor. Kontor finns i Karlstad och Kristianstad. Vi arbetar i hela Sverige och Norge.
Arbetsuppgifter: Som Reservdels- och supportansvarig på Eftermarknadsavdelningen jobbar du främst med vårt reservdelslager och med hanteringen både praktiskt och administrativt i vårt affärssystem. Du för dialogen med företagets kunder i frågor gällande slit- och reservdelar och ser till att kunden alltid får snabb feedback på sina frågor. Närmaste medarbetarna är den administrativa koordinatorn samt avdelningens ingenjörer och deltar i arbetet att planera service och reservdelsleveranser. Tjänsten avser heltid och du utgår från kontoret i Karlstad.
Vi söker: Dig som har utbildning och/eller erfarenhet från grossistbranschen inom el, mek, VVS eller liknande. En annan lämplig bakgrund kan vara entreprenad eller installationsbranschen. Du som söker ska ha varit yrkesverksam i mer än fem år och har ett brinnande intresse för ordning och reda. Du har goda kunskaper inom Officepaketet, affärssystem och behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Meriterande är kunskaper inom affärssystemet Pyramid. B-körkort är ett krav så du kan besöka våra projekt vid behov.
För att lyckas: I rollen som Reservdels- och supportansvarig trivs du med ett högt tempo och att arbeta med många kontakter. Vana och vilja att skapa bra rutiner och struktur i god samverkan både internt och externt. Du är säljinriktad, affärsmässig, nyfiken till din natur och har ett starkt intresse för kombinationen av teknik, människor, ekonomi och affär.
Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och korta beslutsvägar. Vårt arbete karaktäriseras av stora ambitioner, utmärkta leveranser i kombination med våra kunder och partners.
Välkommen med din ansökan Tillsättning snarast möjligt. Urval och intervjuer sker fortlöpande så vänta inte tills sista ansökningsdag 6 juni med din ansökan. CV och personligt brev skickar du till info@hrresurs.com märkt ”Support AKJ”
Kontaktpersoner
Per Hällebo, Eftermarknadschef 0706-700275 eller Pär Hyllienmark, HR Resurs AB 0738-206060.

Sammanfattning

Postadress

Pumpgatan 4
KARLSTAD, 65468

Liknande jobb


Logistik- & Inköpschef till Gesab

16 maj 2024

15 januari 2024

28 december 2023