Reservdelskoordinator i Stockholm

Reservdelskoordinator i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en reservdelskoordinator till kund belägen i norra Stockholm som verkar inom kyl/värmepumpar söker vi en reservdelskoordinator med start omgående. 
Har du erfarenhet av att beställa reservdelar och är tekniskt intresserad? Är du van att arbeta med telefon och mail som verktyg samt har god systemvana? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Företaget växer och söker nu efter en ny kollega som ska arbeta som reservdelskoordinator. Detta är en ny tjänst och du kommer ha möjlighet att påverka utformningen av den. Du kommer att ansvara för att få svar från kundens lager i Europa gällande tillgänglighet och status kring reservdelar. Du ska var driven och har som uppgift att eskalera så att leveranserna snabbas på vid behov. Du kommer vidare att vara Superuser i en reservdelssystem/app. Du ansvarar för att återkoppla till kunden vid eventuella förseningar. Vidare tipsar du installatören om att ladda ner tekniska appar för självhjälp, samt guidar kunden och visar hur man använder dem. De flesta frågorna från kunderna gällande reservdelar kommer via telefonen.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer innefatta:
Lägga reservdelsbeställningar i samråd med kunden och support teknikerna
Se över tillgängligheten för reservdelarna
Följa upp leveranser


Arbetstider
Heltid 37 timmar/veckan och tillsvidare med mycket goda möjligheter till fast anställning hos kund efter inhyrningsperiod om 6 månader. Start så snart som möjligt enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Arbetstid: Mån-Fre kontorstider. Kontoret är beläget i Danderyd. Man utgår från kontoret men distansarbete kan förekomma. 

Kvalifikationer
För denna roll bör du vara tekniskt intresserad, gilla problemlösningar, koordinera och lösa kundens behov. Vidare är du serviceinriktad, handlingskraftig, pålitlig och tålmodig. Du behöver kunna hantera olika kunder och behålla en positiv attityd. Vi tror även att du är van vid att använda telefon och mail som arbetsredskap. 

För att lyckas i rollen ser vi att du:
Är tekniskt intresserad. 
Flytande svenska i tal och skrift
Behärska engelska.
Har erfarenhet av att kunna jobba i IT system och har datorvana.
Är van att navigera i olika system (3-5 st) som är direkt kopplat till tjänsten.
Har tidigare arbetat i Microsoft 365 framförallt i Teams och Outlook
Meriterande:
Kylteknikerbakgrund/utbildning inom kyl- och värmepumpsteknik alternativt inom el
Arbetat inom kundservice


Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-10-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


7 december 2021

25 november 2021