Reservdelskoordinator till Avure Technologies, Västerås

Arbetsbeskrivning



Avure Technologies är världsledande inom tillämpning av högtrycksteknik i tillverkningsprocesser och befinner sig i en intensiv tillväxtfas. Bolaget utvecklar och tillverkar ultrahögtryckspressar för plåtformning och avancerad materialkompaktering (MF och AMD). Verksamheten startade som en del av ABB (ASEA) på 50-talet och övergick till att vara ett självständigt bolag utanför ABB 1999. För ytterligare information, besök gärna www.avure.com eller gå in på Youtube och sök på Avure.

Just nu genomgår Avure Technologies en förändring att som bolag etablera sin position på marknaden som en heltäckande Solution provider inom sitt teknikområde. Detta innebär primärt att fullt ut integrera supportavtal och eftermarknadstjänster i samband med nyförsäljning, men även att förändra befintliga kunders eftermarknadsaffär med Avure. Syftet är att erbjuda värde som skapar maximal kundnöjdhet och utväxling på kundens investering.

Avure har god lönsamhet och försäljningen sker globalt med utgångspunkt från två affärsområden som utgör varsin organisatorisk enhet - en avdelning för systemförsäljning och en för eftermarknad (ISS).

En viktig del av strategin för tillväxten är att öka försäljningen av Avures supportavtal till nya kunder. Därför har man nu beslutat att rekrytera en reservdelskoordinator till avdelningen logistics inom ISS. 

Som reservdelskoordinator kommer du att ansvara för reservdelsförsörjningen till kunder med och utan supportavtal. Du kommer att ansvara för en egen grupp kunder och aktivt arbeta med att se till att dessa försörjs med reservdelar för att uppfylla tillgängligheten i eventuella supportavtal. 

Detta innebär att du kommer att arbeta med att skapa offerter, arbeta med orderhantering och ha ett nära samarbete med bland annat inköpsavdelningen. Du kommer att ta emot förfrågningar gällande reservdelar från Avures kunder runt om i världen. 

Vi söker dig som: 



• Har en teknisk eller ekonomisk utbildning, exempelvis tekniskt/ekonomiskt gymnasium, eller motsvarande erfarenhet

• Har goda kunskaper i det engelska språket, både i tal och skrift

• Trivs med att ha många kontakter i ditt arbete, både med kunder och internt i företaget

• Har en god förståelse för logistik och lager

• Har goda allmänna datorkunskaper och känner dig trygg med Excel

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från affärssystemet iScala. 

För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt intresse för teknik och kundservice. Du tycker om att ta ansvar, har ett systematiskt arbetsätt och förmåga att hantera flera ärenden parallellt. Du gillar att arbeta som "spindeln i nätet" och du ser möjligheter istället för problem. 

Vi erbjuder dig ett spännande och utmanade arbete med goda möjligheter till utveckling i ett expansivt företag. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och trevliga kollegor med stark framtidstro.

Urval sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gun Elidotter Blixt, Work Agent
0760-016 015
Tommy Svensson, Rekryteringsansvarig
0768-768 769
Sofie Palm,
076 - 001 60 00
Linda Leijon Rosvall, CFO

Tommy Svensson, Rekryteringsansvarig
+46768768769
Tommy Svensson, Rekryteringsansvarig
0768768769
Sofie Palm,
076 - 001 60 00
Tommy Svensson, Rekryteringsansvarig
0768-768 769
Linda Thomsen,
0760 - 016 001
Tommy Svensson, Rekryteringsansvarig
0768768769

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Work Agent Sverige AB ESKILSTUNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 februari 2014

Besöksadress

Gamla Tullgatan 1 632 20 Eskilstuna
None

Postadress

Portgatan 3
ESKILSTUNA, 63342

Liknande jobb


Logistiker

Logistiker

21 augusti 2023

Vägspeditör Göteborg

Vägspeditör Göteborg

18 augusti 2023

Speditör

8 augusti 2023

Van Speditör export och import

Van Speditör export och import

3 augusti 2023