Reskontraansvarig

Reskontraansvarig

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:
Reskontraansvarig
Erfarenhet av självständigt kundreskontraarbete. Du har ett stort engagemang och en stark vilja att skapa strukturer i en föränderlig miljö. Vi letar efter dig som är beredd att med din initiativförmåga ta dig an nya spännande utmaningar och bidra till vår fortsatta utveckling.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär en möjlighet att få vara med och sätta arbetsprocesser för hanteringen av både leverantörs- och kundreskontran, samt ett övergripande ansvar över densamma. Vidare är det en dynamisk roll där Du utöver ansvaret för reskontran kommer ha en löpande kontakt med kollegor, kunder och underleverantörer.
Arbetsuppgifter
Operativt och löpande kundreskontraarbete
Utredning och hantering av inkommande betalningar
Kravprocesser inkl. påminnelse, inkasso, konkurser mm
Indexjustering och hantering av prisbilagor
Driva och bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter i ekonomirelaterade processer
Vara behjälplig i ekonomirelaterade frågor från övriga organisationen


Vem är du?
Denna roll kräver att du som person är en social och ansvarstagande person, som inte räds för att ta egna initiativ. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skift då det förekommer mycket kontakt med både kollegor och kund/leverantörer. Vidare är du självgående, kan ta ansvar för ditt område och dina uppgifter samt kan driva egna processer. Du ska också ha:
Akademisk eller motsvarande utbildning inom ekonomi
Minst 3 år erfarenhet av självständigt kundreskontraarbete
God förståelse för det ekonomiska flödet
Tidigare erfarenhet inom processarbete och strukturerat förbättringsarbete
Kvalificerad erfarenhet av arbete med MS Office
Meriterande är om du arbetat i Visma Business
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift




Kontaktuppgifter och övrig information
E-posta din ansökan till: jobbansokan@miabab.se
Märk ansökan med: Reskontraansvarig
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Alvik.
Vid frågor, kontakta Ekonomichef Marko Nikodijevic, marko.nikodijevic@miabab.se.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Igelström
08-4415250

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MIAB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Wedavägen 1 B
None

Postadress

Box 633
SÖDERTÄLJE, 15242

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024