Resultatenhetschef

Resultatenhetschef

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara chef i en nyskapad enhet med sjuksköterskor, jourverksamhet, planeringsteam och utredningshemtjänst. Denna enhet är en del av verksamhetsområde Hälsa och sjukvård där även rehabenhet och hjälpmedelsansvarig finns. Din närmaste chefskollega blir resultatenhetschefen för rehabenheten och ytterst ansvarig för verksamheten är verksamhetsområdeschef för hälsa och sjukvårdsenheten.

I uppdraget ingår att:
- bygga systematik med tydlig uppföljning och forum för dialog vid nya riktlinjer, tydlig implementering gällande nya rutiner och uppföljning för att hälso- och sjukvården ska utföras på ett trygg och kvalitetssäkert sätt
-upprätthålla och utveckla en effektiv och hållbar verksamhetsorganisation för bemanning/resursfördelning/rekrytering
-upprätthålla och utveckla sjuksköterskans uppdrag och roll i den kommunala hälso- och sjukvården

Du kommer att leda en kompetent grupp av självständiga medarbetare både i vardagen och mot framtida utmaningar.

Tillsammans med gruppen omprövar du kontinuerligt behov av kvalitets- och metodutveckling då omvärlden är i ständig förändring.

Sedvanliga arbetsuppgifter för chef gällande medarbetare, arbetsmiljö, verksamhet och ekonomi.


KVALIFIKATIONER
Relevant högskoleutbildning. - Avgörande

För att vara aktuell för tjänsten är du legitimerad sjuksköterska och erfarenhet av chefs- eller ledaruppdrag. Du är en god kommunikatör, agerar proaktivt, arbetar självständigt och är tydlig i din arbetsgivarroll.
Vi tror att du gillar utmaningar, jobbar brett med många olika arbetsuppgifter, är känd för att vara en bra samarbetspartner samt ser helhet före del

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.




2.1 Helhetssyn - Avgörande
Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

2.1 Samarbetsförmåga - Avgörande
Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser samarbetssvårigheter eller konflikter på ett konstruktivt sätt.

1.1 Flexibel - Viktig
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt utifrån vad situationen kräver.

1.1 Mål- och resultatorienterad - Viktig
Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du planerar och prioriterar ditt agerande utifrån målen. När målen ändras har du förmåga att förändra din inriktning.



ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb


22 april 2024