Resurskoordinator till storbolag!

Resurskoordinator till storbolag!

Arbetsbeskrivning

Som resurskoordinator erbjuds du en varierande roll med koordinering, avtalshantering och administration kring externa anställningar. I rollen på detta storbolag kommer du tillhöra ett internationellt team och blir således en central funktion för både interna avdelningar och externa samarbetspartners.

OM TJÄNSTEN
Som resurskoordinator kommer du ha en central roll i företagets arbete med externa anställningar av konsulter vilket är en viktig del av deras resurstillsättning. Rollen innebär många kontaktytor då flertalet olika intressenter är inblandade som exempelvis chefer, direktörer, inköp, HR, revision, leverantörer etc. Arbetet innebär att samordna, stötta och koordinera genom hela den externa anställningsprocessen. Den här rollen är en del av rekryteringsteamet inom HR-avdelningen. Du förväntas samarbeta och arbeta nära med en ytterligare kollega i samma roll, samtidigt som ni rapporterar till er chef och även följa upp med andra kollegor i Europa.

Som person är du trygg, tillsammans med din erfarenhet, att agera ensam kontaktperson och ansvarig för flera parallella processer och gentemot flera intressenter. Vi ser gärna att du är serviceorienterad, strukturerad och kommunikativ med ett tydligt processtänk. För att trivas i rollen är du samarbetsvillig, ansvarstagande och van att jobba mot skarpa deadlines.

Du erbjuds
- Arbetslivserfarenhet hos en av Europas största elproducenter
- Nya fräscha lokaler i anslutning till Solna och Mall of Scandinavia
- En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din karriär

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Styra, förklara och informera om företagets processer och ansvara för resurstillsättning till beställande chefer angående externa anställningar
* Säkerställa att alla enskilda externa leverantörer uppfyller de juridiska aspekter och krav som företaget ställer utifrån extern resurstillsättning
* Agera internt som kontaktperson för beställande chefer vid tillsättning av externa resurser. Men även agerar som kontaktperson för leverantörer och konsultfirmor i nära samverkan med inköp
* Rapportera månadsvis kring externa resurser
* Administrera inkommande förfrågningar och interagera med respektive beställande chef avseende anställningsprocedurer och förväntningar om process, eventuella åtgärder och leveranstid
* Ansvara för kontakt med leverantörer kring föredragna konsulter hos respektive leverantör samt förlängningar och förändringar
* Vidare kommer du att delta i internationella projektteam och ha regelbundna möten med gränsöverskridande team


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom relevant område (HR, arbetsrätt eller motsvarande)
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvar. Du har tidigare vana av att hantera kontrakt och avtal i kombination med koordinering och administration.
- Har erfarenhet av enklare upphandlingar, förhandling och avrop i HR/rekryteringsrelaterade frågor
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då du förväntas kommunicera obehindrat i båda språken i samtliga arbetsuppgifter
- För denna rekryteringsprocess krävs det att du genomför två tester, MAP och Matrigma. Vi kommer att skicka testerna till dig som uppfyller kraven ovan och du kommer ha 24h på dig att genomföra dessa.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2024
  • Ansök senast: 21 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024