Revenue Manager MTRX

Arbetsbeskrivning

MTRX är ett familjärt bolag som för femte året i rad blivit utsedda till Sveriges bästa tågbolag. En av anledningarna är att vi de senaste fyra åren varit punktligast på sträckan mellan Stockholm och Göteborg. Vi har också väldigt nöjda kunder tack vare våra fantastiska kollegor. Det och mycket mer är vi otroligt stolta över.

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.



ARBETSUPPGIFTER
Är du en affärsdriven och analytisk person med erfarenhet av Revenue Management med hjälp av ett avancerat prisoptimeringsverktyg och vill vara med när vi på MTRX fortsätter vår resa? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Revenue Manager.

Om rollen
Huvudsaklig uppgift som Revenue Manager är att kontinuerligt utveckla och förbättra prissättningen för att öka MTRX intäkter och marknadsandelar. Du ansvarar för att hela tiden följa bokningsläget och anpassa prissättningen baserat på betalningsvilja och efterfrågan på marknaden. Du har en ansvar för att ta fram prognoser för intäktsutvecklingen på både kort och lång sikt samt att löpande rapportera intäktsutvecklingen.

I rollen ansvarar du för att:
• Upprätta, implementera och vidareutveckla årlig intäktsbudget samt löpande prognoser under året.
• Löpande utvärdera, anpassa och vidareutveckla prissättningen för att uppnå ökade intäkter och högre marknadsandelar. Inkluderar även avtalsrabatter och grupper.
• Ge förslag på hur tidtabellen kan förändras för att nå en optimal täckning på marknaden
• Ad-Hoc analyser ex kopplat till nya erbjudanden eller ökad lönsamhet
• Delta i utvecklingsinitiativ kopplat till MTRX kunderbjudande och distribution
• Dialog med vår leverantör av Prisoptimeringsverktyget för ge dem önskemål om förbättringar och ta del av kommande funktionalitet
• Dialog med BI-teamet för utveckla analys och rapportering

Du är en nyckelperson i vårt kommersiella team och har ett stort ansvar i att vara drivande inom vår intäktsutveckling. Du rapporterar till Chief Commercial Officer


KVALIFIKATIONER
Vem vi söker
En nyfiken, engagerad och analytisk person som gillar att vara en del av ett bolag och ett team som ständigt vill utmana och som gillar att tillsammans med kollegor förbättra kundupplevelsen. Du har erfarenhet av Revenue Management inom Resesektorn och har god kunskap om avancerade optimeringssystem. Erfarenheter som är viktiga att ha i denna roll är:
• Revenue Management
• Prissättning med optimeringsverktyg
• Avancerad analys
• Kännedom om resemarknaden i Sverige
• Fördel om man har god kunskap om järnvägsgeografin i Sverige

Ett plus är om du har ett upparbetat nätverk bland reserelaterade beslutsfattare inom B2B segmentet. Vidare kräver rollen att du är driven och självgående och att du periodvis har möjlighet att planera in resor över dagen till våra kunder inom vårt geografiska verksamhetsområde, givetvis med våra snabbtåg.

Utbildning och arbetslivserfarenhet:
• Utbildning eller motsvarande inom Försäljning eller ekonomi, gärna högskoleutbildning
• Minst 10 års arbetslivserfarenhet, varav 5 år från försäljning B2B
• Minst 3 års erfarenhet av LOU
• Minst 1 års erfarenhet av att leda och coacha inom sälj
• God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift

Vad vi erbjuder
Ett spännande uppdrag i en framtidsbransch med fantastiska kollegor. Vårt kontor i Stockholm finns på Centralstationen.
Hos oss ingår du i en miljö med hög och positiv förändringstakt där du är med och bidrar till MTRX fortsatta resa. Vi erbjuder dig variation i arbetsinnehållet och goda möjligheter att, genom egna initiativ, påverka din personliga utveckling och framtid inom företaget. Du ingår i ett team med kompetenta och trevliga kollegor. Som anställd hos MTRX får du ta del av våra förmåner, exempelvis: Friskvårdsbidrag, rabatt på resor hos MTRX, hotellrabatter m.m. Givetvis har vi kollektivavtal.

Om du vill söka
Skicka in din ansökan via länken genom att registrera CV och ett personligt brev så snart som möjligt då vi intervjuar löpande från början av augusti (vi tar inte emot ansökningar via mejl). Nästa steg i processen är att genomföra våra obligatoriska urvalstester, därefter intervju och referenstagning.
Vi ser gärna att du kan börja i september /oktober men vi är flexibla med anställningsstart.


ÖVRIGT
Vi kan vara svåra att nå under semesterperioden om du har frågor angående tjänsten, dock är vi åter efter 8 augusti. Observera att eventuella urvalstester som skickas ska göras via dator och är en obligatorisk del i vår rekryteringsprocess.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTRX
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Liknande jobb


6 maj 2024

3 maj 2024

Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024