OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en positiv och driven person som är redo att ta nästa steg i karriären som revisorsassistent. I rollen kommer du att genomföra revisionsprocesser från början till slut. Målet för bolaget är att ha roligt, skapa ett mervärde och göra kunderna nöjda och glada. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
I rollen som revisorsassistent kommer du få genomföra revisioner från början till slut vilket ger dig stora möjligheter ta egna initiativ i det vardagliga arbetet. Tjänsten innefattar även ekonomisk och skatterelaterad rådgivning till externa kunder och det är därför viktigt att du drivs av kundrelationer och verkligen vill lära känna både kunderna och deras bolag.
Företaget erbjuder en digitaliserad revision med ett högt engagemang för sina kunder, och en önskan att skapa mervärde för dem. Oavsett storlek eller bransch är målet att erbjuda en framåtriktad revision som tillåter kunden att fokusera på att utveckla sin verksamhet.
Här får du arbeta på ett företag där alla hjälps åt för att nå framgång och det är engagemanget och viljan att leverera det lilla extra till kunderna som är avgörande. Du kommer tillhöra ett sammansvetsat gäng på 7 kollegor som sitter i centralt belägna lokaler i Gamla stan i Stockholm.
Du erbjuds
* Arbete på ett härligt företag där ni har roligt tillsammans genom exempelvis aktiviteter och middagar
* Modernt arbetssätt med senaste tekniken inom revision
* Möjlighet att ta egna initiativ i ditt arbete och arbeta självgående med hela revisionsprocessen
ARBETSUPPGIFTER
- Externrevision av samtliga bolagsformer, såsom Aktiebolag, Stiftelser, Föreningar m.m.
- Deklarationer
- Ekonomisk och skatterelaterad rådgivning för kunder och entreprenörer
VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitetsutbildning inom ekonomi, 180 hp, inkluderat redovisning och revison
- Erfarenhet inom redovisning eller revision från byrå, kan vara erfarenhet från arbete under studietiden
- Talar och skriver obehindrat på svenska då du använder svenska i ditt dagliga arbete
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och ditt intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka denna tjänst.
* Resultatinriktad
* Serviceinriktad
* Relationsskapande
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, kontorstider med viss flexibilitet
* Placering: Gamla stan, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Catharina Alm, catharina.alm@academicwork.se
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231