Room Stylist

Arbetsbeskrivning

Clarion Hotel Wisby är ett modernt förstaklasshotell, centralt beläget i Visby innerstad. Hotellet är inrymt i fastigheter från 1200 talet och framåt. Den medeltida atmosfären är ständigt närvarande, här finns tex både kryssvalv och pelare. Välkommen att nyttja våra rum, konferenssalar, restauranger, barer, bageri, rekreationsavdelning och vigselkapell.


Välkommen på Talangjakt!

Vi söker just nu över 60 tjänster, för både fast anställning och för säsongsanställning sommaren 2015.
Det är roligt att jobba. Vi älskar det vi gör och människorna vi gör det med. Här anställer vi på grund av vem du är, inte för vad du har gjort. Personlighet är allt. Vi hittar nya medarbetare via auditions. Där får alla en chans, och vi märker snart vilka som har det vi söker: närvaro, kreativitet och framför allt passionen. Passionen för människor och att skapa trivsel omkring dem.

Vill du vara med att stärka vår position som Visbys mest självklara mötesplats för business and pleasure?
Vill du alltid leverera upplevelser och service över förväntan?
Vill du vara med att kvalitetssäkra, utveckla och skapa goda förutsättningar för vår verksamhet?
Vi söker nu dig som har en genuin passion för service, är kreativ och fylld med glädje och energi!

Följande tjänster söker vi:  Event och Marknadskoordinator, SPA Manager,  Hovmästare med ansvar för Kitchen & Table, Barchef med ansvar för Vinterträdgården,  Bartenders till Kitchen & Table, Kockar, Servitriser, Frukostvärdar/värdinnor, Reception samt Style/Housekeeping.

Vad innebär talangjakt?
Du får 2 minuter på dig att övertyga en jury om att just du är rätt person för att jobba hos oss. Alla har chansen både med och utan tidigare erfarenheter - för oss går personlighet före CV. Du behöver inte sjunga eller uppträda men du skall våga stå framför juryn och visa din personlighet i en kort presentation. Berätta kort vem du är och dina bästa meriter, värderingar i livet eller varför inte visa oss en talang som du besitter. Du får inte omgående veta om du gått vidare i rekryteringsprocessen utan du kommer att få information via mail några veckor efter att Talangjakten är avslutad.

Vilka kan gå på en talangjakt?
Alla!. Det viktiga är att du vågar stå på scen och berätta för oss varför just du passar att arbeta med oss.

Hur anmäler jag mig?
Anmäl dig i förväg genom en ansökan på www.jobsatclarionhotels.com till Talangjakten. Din audition kommer att bekräftas via e-post.

Vilka förberedelser behöver du göra innan talangjakten?
• Ta med ett utskrivet CV med aktuell mejladress
• Ta med ett fotografi av dig själv


Hur lång tid kommer det att ta?
Talangjakten kan ta cirka 3 timmar. Kom i god tid! När du kommer registrerar du dig och får en nummerlapp. Ditt nummer blir uppropat när det är dags för dig att ställa dig på scen framför juryn och berätta varför just du är rätt person att jobba hos oss!

Vilka sitter i juryn?
I juryn sitter medarbetare samt avdelningschefer från de avdelningar som söker personal. Tidigare deltagare har alla kommenterat juryn som ovanligt ”snäll och peppande”. De gör allt för att plocka fram din bästa sida.

Var kommer Talangjakten gå av stapeln?
Calrion Hotel Wisby. Den 10 februari kl. 12.00 – 16.00

Välkommen med din ansökan!
Tjänsterna finner du på:
www.jobsatclarionhotels.com

 

För säsongsanställning söker vi 20 tjänster på:

HOUSEKEEPING  

Clarion Hotel Wisby är en attraktiv mötesplats i Visby med en hög ambition och en självklar målsättning att ska ha den absolut bästa personalen och vara den mest attraktiva arbetsplatsen på Gotland. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Vi välkomnar din drivkraft och passion för att utveckla och skapa extraordinära resultat. Vill du vara med att skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster?

Till hotellet söker vi nu ytterligare talanger inom Room Styling.

Vi tror att du:

* Söker ett gott arbetsklimat där alla ställer upp för varandra.
* Älskar ett bra resultat
* Önskar behandla gäster och kollegor med respekt
* Kan jobba i ett högt tempo utan att göra avkall på kvalitén då vi alltid jobbar mot strikta hålltider.
* Har ett flexibelt förhållningssätt då upplägget för dagen snabbt kan ändras då vi jobbar med tjänster och gästen i fokus.

Tjänsten innebär att:

* Du ansvarar för att städningen av tilldelade rum, badrum, allmänytor, förråd, korridorer eller andra tilldelade områden håller en hög kvalité.
* Du rapporterar fel på både rum och övriga utrymmen till arbetsledning.
* Du och dina kollegor ansvarar för att hotellets samtliga rum och allmänna ytor hålls rena och underhålls enligt plan, samt att hotellet alltid upplevs som ”stylat” för varje gäst som besöker oss. 
* Du deltar på avdelningsmöten och följer företagets policys så som exempelvis klädpolicy
* Ansvara för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra på och mellan avdelningar.
* Att vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
* Att aktivt använda hotellets kvalitetssystem, C2.

Förutom ovanstående ingår att hjälpa till med den dagliga tvätten. Alltid ha ett trevligt bemötande mot gästen. Alltid se till att ha städvagnen i perfekt skick, både i korridoren och vid arbetspassets slut. Upprätthålla en god kommunikation med samtliga avdelningar t.ex. receptionen rörande förändringar på rum. Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i att alltid överträffa gästens förväntan.

Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Domnauer
+46 0498257500
Christer Grandin
+46 0498257500
Pernilla Kasselbäck
+46 0498257500
Ann Blomberg
0408-257607
Sanna Kleven
+46 0498257500
Sophia Lindell
+46 0498257563
Fia Wiklund
+46 0498-257560

Sammanfattning

Besöksadress

Strandgatan 6
None

Postadress

Box 1319
Visby, 62124

Liknande jobb


15 april 2024

Vikariat hotellstäd

10 april 2024

HOUSEKEEPING - LOKALVÅRDARE

9 april 2024