OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Processus expanderar och söker en ingenjör inom rör och layout till sitt kontor i Göteborg!
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har erfarenhet inom industrisektorn och har arbetat minst 5 år inom branschen. I rollen kommer du att arbeta med både kravställning, projektering och driftsättning.
Du kommer bland annat:
• Ta fram konstruktionsunderlag för tillverkning och installation
• Navigera och tolka olika rörstandarder och andra relevanta standarder
Om företaget
Processus AB är ett engineeringbolag som inriktar sig mot svensk processindustri. Bolaget erbjuder allt ifrån konsulttjänster till att leverera kompletta projekt till våra kunder. Vi har lång erfarenhet inom branschen; både av att leverera konsulttjänster, att driva helhetsprojekt och att företräda våra kunder i projekten. Våra kärnkompetenser är projektledning, processdesign, konstruktion, automation, industriell IT samt kvalitetssäkring. Vi tror på en långsiktig relation med kunden, där vi kan ge support i de faser av projekt eller problemlösningar som kunden önskar. Vi på Processus vill arbeta tillsammans med våra kunder och driva projekten så effektivt som möjligt, genom att lägga stor vikt vid vårt personliga engagemang och att ha kunden i fokus.
Din profil
För att lyckas i rollen har du en relevant utbildning, ett tekniskt intresse, gedigen kunskap och är nyfiken. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, samt B-körkort är ett krav. Som person är du kommunikativ, lyhörd, relationsskapande, initiativrik och tar plats på ett ödmjukt sätt både ute hos kund och internt på kontoret.
Du bör även:
• Ha Högskole- eller civilingenjör alternativt annan eftergymnasial utbildning inom lämplig inriktning, t.ex. YH-utbildning
• Kunna ta fram konstruktionsunderlag för tillverkning och installation
• Ha grundläggande kunskap om PED
• Kunna tolka verkligheten mot ritningar och vice versa, vara ”hands on”
• Kunna 3D-modellering
• Ha erfarenhet från petrokemi-, läkemedels- eller livsmedelsindustrin
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Ort: Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996