Rusta och Matcha

Arbetsbeskrivning

Vem är du?

Vi söker nu en samarbetspartner till vår nästa satsning till Arbetsförmedlingens insats Kundval Rusta och matcha. 

Kravet idag är att du har erfarenheter i chefsposition från STOM och/ eller Rusta och Matcha.

Du är nu redo för nya utmaningar och nästa steg i karriären mot nya mål tillsammans med oss. Då vi är en ny utförare av tjänsten så kommer du även att vara med och vara delaktig i uppbyggnaden av verksamheten, utveckla och anpassa den som huvudansvarig. Vi söker alltså inte handledare i detta skede, utan en samarbetspartner som tillsammans med oss kommer att utveckla tjänsten. 
Vi söker därför dig som har erfarenhet av att ansvara för uppdrag med syfte att stödja personer mot arbete eller studier.
Du har idag eller tidigare i din karriär haft ett övergripande huvudansvar för STOM eller liknande insatser.

Krav är att du ska ha referens uppdrag i bagaget och arbetat med uppdrag från Arbetsförmedlingens innan som till exempel Rusta och Matcha (KROM), Stöd och Matchning (STOM) eller Introduktion till arbete, INAB. OBS Du måste ha haft en chefsposition i ledande befattning. 
Det uppdrag som du varit varit ansvarig för ska ha:

•  Varit pågående under minst 6 månader och får inte vara äldre än 3 år.
•  Det ska även ha innefattat mins 25 deltagare under minst 3 månader.
•  Insatsen ska ha bedrivits om minst 50% av deltagarens arbetsutbud.

Extra plus är om du uppfyller något av nedanstående alternativ
Alt1:
Du har studerat minst 120 högskolepoäng med huvudinriktning inom något/några av följande

•  Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Arbetsterapeututbildning
• Socionomutbildning
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik

Alt2

Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet, de senaste 5 åren motsvarande heltid inom följande

•  Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Vi ser fram emot att höra ifrån dig
Vi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med CV och personligt brev

 

Om Idowork AB
Idowork AB startade i Mars 2021 med 4 medarbetare och idag är vi ca 70 medarbetare.
Vår affärsidé bygger på flexibilitet samt närhet till våra kunder och medarbetare. Vi är idag ett bemanningsföretag med inriktning på lager och logistik, där vi idag hyr ut medarbetare till företag runt om i Västra Götaland. I en sektor som följer marknadens efterfrågan finns det utmaningar när bolag växer eller står inför en tillfällig behovs våg av personal.
Det som har gjort oss stora så snabbt är att vi har närhet till våra kunder och medarbetare, vilket gör att vi kan hjälpa till med väldigt kort varsel vid sjukdom eller toppar i verksamheten
Våra kunder värdesätter främst vår flexibilitet och kvalitet!
Om anställningen

Lön
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Anställningsvillkor
Heltid
Tillsvidare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Idowork AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 3 november 2022

Postadress

Stormgatan 7 W
Borås, 50464

Liknande jobb


Handläggare till Utbildningsförvaltningen

Handläggare till Utbildningsförvaltningen

16 november 2022

Rekryterare till vårt nationella team

Rekryterare till vårt nationella team

15 november 2022

15 november 2022