Säkerhetsadministratör till Saab Aeronautics

Säkerhetsadministratör till Saab Aeronautics

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och kommunikativ administratör som vill arbeta med säkerhetsrelaterade frågor? Sök spännande tjänsten som säkerhetsadministratör på Saab Aeronautics Security!

Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som säkerhetsadministratör är din främsta uppgift att bistå avdelningen och verksamheten med dagligt administrativt stöd, främst avseende ansökningar för registerkontroller samt säkerhetsavtal mot olika aktörer. Dina arbetsuppgifter kommer sträcka sig över många administrativa områden, och en rad säkerhetsrelaterade uppgifter. Som säkerhetsadministratör på Aeronautics så kommer du att ha många kontakter internt och externt och du blir en viktig kugge för att få verksamheten att fungera utan störningar.

Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete och system (t.ex. inköpssystem, tidredovisning, ekonomi, etc) samt god kunskap i Officepaketet. Har du även erfarenhet av säkerhetsfrågor och jobbat med liknande administration är det ytterligare en bonus. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav i både tal och skrift. Då resor kan förekomma i tjänsten är det ett krav att du har B-körkort.

Som person tror vi att du är strukturerad och serviceinriktad. Du är prestigelös och arbetar för att förbättra saker i den dagliga verksamheten. Du har hög integritet och räds inte att ta dig an både större komplicerade uppgifter såväl som enklare uppgifter. Det finns stora möjligheter att utveckla din roll och arbetsuppgifter utifrån eget driv och intresse.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag med anställning på Skill som initialt sträcker sig under året. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid och rekryteringsprocess.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte på att söka tjänsten redan idag eller hör av dig om du har en fråga!

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024