Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro.

I Säters kommun arbetar vi aktivt med värdskapsarbetet som innebär att vi verkar för ett öppet förhållningssätt och ett bemötande utöver det vanliga. Detta gör vi genom att vara stolta, äkta, tillgängliga, engagerade och respektfulla. År 2021 ska vi vara Nordens mest attraktiva inlandsregion och det goda värdskapet ser vi som en viktig del i arbetet med att nå dit. 



Vi söker dig som har ett stort intresse för att arbeta med att stärka säkerhetsarbetet i Säters kommun. Arbetet utgör ett strategiskt och operativt stöd till alla kommunens verksamheter i frågor som rör säkerhetsfrågor, informationssäkerhet, krisberedskap och civilt försvar. Ett alltmer komplicerat och sårbart samhälle ställer allt större krav på kommunerna att arbeta preventivt för att motverka olika former av oönskade händelser. Kommunstyrelsen har det yttersta ansvaret för det övergripande säkerhetsarbetet

Arbetsuppgifter
Utifrån aktuella direktiv och föreskrifter arbeta med framtagande av olika planer och analyser
för extraordinära händelser som kan inträffa. Samt samordna arbetet med organisationens krisberedskap och civila försvar.
 
I arbetsuppgifterna ingår också att delta i olika nätverk och utvecklingsarbeten, varav ett är att ansvara för den fortsatta bredbandsutvecklingen i kommunen samt arbeta med det övergripande brandskyddsarbetet.

Kvalifikationer
Utifrån aktuella direktiv och föreskrifter arbeta med framtagande av olika planer och analyser
för extraordinära händelser som kan inträffa. Samt samordna arbetet med organisationens krisberedskap och civila försvar.
 
I arbetsuppgifterna ingår också att delta i olika nätverk och utvecklingsarbeten, varav ett är att ansvara för den fortsatta bredbandsutvecklingen i kommunen. Dessutom kommer du att arbeta med det övergripande brandskyddsarbetet.

Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget behöver du vara analytisk, strategisk och organiserad samt ha en pedagogisk förmåga. En annan förutsättning är att du kan formulera texter på svenska på ett välstrukturerat och logiskt sätt. Relationsbyggande och en god samverkanskompetens  är viktigt för att kunna utföra jobbet väl. Du bör också ha lätt för att kommunicera och nå lösningar.

Kontaktinformation
Malin Karhu-Birgersson, Förvaltningschef/Personalchef, 0225-55 128

Arbetsplats
Åsgränd 2

783 30 Säter

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsområdeschef Eva Jondelius
0225-55165
1:e socialsekreterare Gudrun Engström Larsson
0225-55165
Förvaltningschef Andreas Mossberg
0225-55152
Kommunchef Stefan Lundkvist
0225-55113
Enhetschef Fågelsången Camilla Thommes
0225-55286
Enhetschef Enbackagården Adriana Malmstedt
0243-78380
Verksamhetsområdeschef säbo och hemtjänst,Skedvigå Stig Eriksson
0225-55290
Enhetschef socialpsykiatri Pernilla Eriksson
0225-55648
Enhetschef gruppbostäder Lena Palmborn
0225-55647
Enhetschef personlig assistans Anna Skinnars
0225-55645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Säters kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Besöksadress

Rådhuset, Åsgränd 2 78327 Säter
None

Postadress

Box 300
Säter, 78327

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024