Säkerhetssamordnare till Helsingborgs stad

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är en snabbt växande stad. Vi är nu över 136 000 invånare. Staden kännetecknas av nytänkande, goda kommunikationer, en livlig handel och ett blandat näringsliv.
Stadsledningsförvaltningen är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka och därigenom skapar vi arbetsglädje.


Avdelningen
Enheten trygghet och säkerhet är en del av avdelningen strategisk samhällsutveckling, tillsammans med enheterna för mark och exploatering, strategisk planering och infrastrukturplanering. Avdelningen består av 36 personer. Enheten för trygghet och säkerhet har uppdraget att leda, utveckla och samordna strategiska frågor inom områdena kommunal krishantering, riskhantering, brottsförebyggande, riskfinansiering samt informationssäkerhet. Enheten har fokus mot stadens verksamheter och bolag samtidigt som mycket arbete sker i samverkan med andra kommuner, myndigheter och samhället i övrigt.
Vi arbetar med verksamheternas kontinuitet – målet är att Helsingborgs stad ska ha förmåga att leverera viktig samhällservice oavsett små eller stora händelser. Stor vikt läggs på att arbeta systematiskt med enhetens uppdrag.
Avdelningen för strategisk utveckling har under det senaste året sett över sin organisation. För enheten trygghet och säkerhet har vi tagit extern hjälp för att hitta vår framtida arbetsform.
Utifrån det arbetet söker vi nu en chef till enheten och två medarbetare.

Arbetsbeskrivning
Som säkerhetssamordnare arbetar du med Helsingborgs stads övergripande krisberedskapsplanering och riskhantering. Ditt huvudansvar är att implementera systematiskt säkerhetstänk i organisationen. Tjänsten är placerad på stadsledningsförvaltningen och enheten för Trygghet och säkerhet och närmsta chef är säkerhetschefen. Du kommer att vara drivande i arbetet som bedrivs för att kommunen ska ha en väl fungerande krisorganisation. Du ska stötta kommunens förvaltningar i deras arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, handlingsplaner och krisövningar. Du kommer att vara ansvarig för planering och uppföljning av kommunens samlade säkerhetsarbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot säkerhet, risk och krishantering. God kunskap i kommunal verksamhet och politiskt styrd organisation samt goda kunskaper gällande systematiskt säkerhetsarbete.
Som person är du analytisk har god kommunikativ förmåga samt förmåga att lyssna in, men också förmåga att leda och styra. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av upphandling av specialister och konsulter.

Kontaktperson
Är du den vi söker? Vänligen ansök med registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Emma Wittlock på 070-5297611. Vi arbetar med urval löpande och ser gärna att du skickar din ansökan snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 23 juni 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Penetrationstestare

Penetrationstestare

10 oktober 2024