Sakskadereglerare

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Halland är försäkringsbolag, bank, och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Vi ägs av våra kunder och kan koncentrera oss helt på deras bästa. För att jobba hos oss måste du därför ha ett genuint intresse av att hjälpa människor och förstå deras utmaningar. Med ett av branschens starkaste varumärken arbetar vi varje dag för att skapa trygghet och en enklare tillvaro för hallänningarna. Vi drivs av vår värdegrund – Halländska, Hållbara, Hängivna - som också präglar vårt arbetsklimat och gör oss till en uppskattad arbetsgivare

Vill du vara med och göra skillnad för våra kunder?
Länsförsäkringar Halland är lite annorlunda. Vi ägs nämligen av våra kunder. Varje gång vi har kontakt med en kund så pratar vi också med en av våra ägare. Det ställer lite högre krav än vanligt, men det är också det som gör det så roligt. Länsförsäkringar Halland ökar tryggheten för över 100 000 Halländska kunder. Vi växer stadigt och blir samtidigt mer effektiva.  
Uppdraget
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Halmstad men innebär skadereglering i hela Halland. Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att reglera större lösöreskador samt löpande hantera övriga lösöresskador som anmäls till oss. 
I arbetet med stora skador möter du människor i svåra situationer och därför är det viktigt att du har förmågan och viljan att fatta snabba men genomtänkta beslut och att du agerar på ett positivt och kundvänligt sätt.  
Kompetenser och erfarenhet
Vi vill att du har en akademisk examen och har du erfarenhet från att reglera stora skador eller liknande arbete så är det meriterande. Det är även en merit om du behärskar något språk utöver svenska och engelska. Du behöver ha B-körkort. I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  
Personliga egenskaper
Framåtanda & Förändringsvilja
Du behöver vara engagerad, proaktiv och ta ansvar för att driva både din egen och gruppens utveckling framåt. Vi förväntar oss att du har ett nyfiket och positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt liksom du förstår vikten av att löpande öka din digitala kompetens. 
Kundfokus
Du behöver ha en hög servicekänsla och ett empatiskt förhållningssätt för att kunna ge kunden det allra bästa bemötandet. Det här är särskilt viktigt i de större skadorna. Du är handlingskraftig och ansvarstagande och har en god analytisk förmåga i att kunna prioritera och förstå vad som är viktigt i beslutsfattandet. Eftersom vi ställer höga krav på bra kundmöten behöver du ha en mycket god förmåga att kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt, både i tal och i skrift.  
Målfokus & Samarbetsvilja
Du behöver känna dig bekväm med självständigt arbete samtidigt som det är viktigt att du är en lagspelare som både kan ge och ta emot hjälp när behov finns.  
Länsförsäkringar Halland värnar om en hög kvalité och effektivitet i våra kundmöten och i våra arbetsprocesser. Du behöver därför vara van och drivas av att arbeta mot både dina individuella mål och gruppens gemensamma mål.  
Länsförsäkringar värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 
Har du frågor är du välkommen att kontakta Sandra Carlsson, Chef Sak & Olycksfall, 035-151041. Facklig representant är Thomas Lövgren 035-151082. 
Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
Sista ansökningsdag är 30 september

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Johansson, Chef privatrådgivare
0762138505
Linda Pettersson, Facklig kontaktperson
035-152684 eller 070-6545428

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Halland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Postadress

Box 518
Halmstad, 30180

Liknande jobb