Sales Coordinator för export till Elof Hansson

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
Vill du vara en del av ett globalt handelsföretag?
Just nu söker vi en Sales Coordinator för export till Elof Hansson Trade AB.


Arbetsbeskrivning
Som Sales Coordinator för export kommer du att ha en viktig roll för att säkerställa vår export administrativt. Arbetet innebär mycket kontakter med t ex speditörer, lagerställen och leverantörer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Förbereda och framställa dokument för export
- Kontakt med speditörer, leverantörer, agenter och dotterbolag över hela världen
- Fakturering
- Utfärdande av certifikat
- Tolka remburser samt kontakt med bankerna
- Bevakning av inbokade skeppningar
- Samarbete med övriga interna avdelningar
- Kontroll, registrering och avstämning av lager
- Hantera in- och utleveranser i ordersystem
- Hantering av leverantörsfakturor



Din profil
Du har några års relevant arbetslivserfarenhet och har du tidigare arbetat med export eller import så är det meriterande.
Du är en person som är van att hålla många bollar i luften och är van att dagligen prioritera. Som person är du strukturerad, noggrann och utåtriktad. För att lyckas och trivas i rollen är du proaktiv, kommunikativ dessutom trivs du att arbeta både självständigt och i grupp.

Kvalifikationer
- Några års relevant arbetslivserfarenhet
- Relevant utbildning, som lägst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning
- God vana att arbeta med Officepaketet
- Erfarenhet av Microsoft Navision är meriterande
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskap i ytterligare språk är meriterande.


Om företaget
Elof Hansson Trade AB bedriver internationell handel med skogsprodukter inom affärsområdena pappersmassa, papper och sågade trävaror. Vi tillför finansierings- och logistiklösningar, marknadskännedom och kunskap om riskhantering till våra kunder och leverantörer. Elof Hansson Trade AB ingår i Elof Hansson Group som har 300 anställda i 22 länder. Vi är placerade på koncernens huvudkontor på Första Långgatan i Göteborg, har 40 anställda.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Känns detta som något för dig? Välkommen med din ansökan, vi intervjuar löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Fritzon
0723505035
Erik Andersch

Karin Fritzon

Karin Fritzon

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 31-33, Göteborg
None

Postadress

Kungsgatan 31-33
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023