Sales Development Representative

Arbetsbeskrivning

Vi brinner för utmärkta kundupplevelser, Är du vår nya kollega?

Connectel expanderar kraftigt just nu och vi söker nu ytterligare en kollega till vårat säljteam.Om du har passion för försäljning och teknik och vill hjälpa företag och organisationer på deras resa, kanske du vill börja hos oss i rollen som Sales Development Representative?

Vad gör vi?
På Connectel strävar vi ständigt efter att tillhandahålla en smartare och enklare kundservicelösning. Många av våra kunder är positionerade som ledande inom sin bransch och att få vara med på deras resa med hjälp av vår kundtjänstlösning är ett privilegium.

Vi lärde oss tidigt hur olika företag har olika behov och förväntningar på ett kundtjänstsystem. Det är därför viktigt för oss att erbjuda en lösning som är flexibel och skalbar, och där våra kunder kan samla all kommunikation på ett säkert ställe.

Vem är du?
Vi tror du har ett genuint intresse för försäljning, kunderkontakter och att skapa kundnöjdhet, det genom att involvera kund och hålla kollegor informerade med hjälp av din lyhördhet och öppenhet för feedback.

- Du är snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt
- Du är tekniskt lagd och tycker IT och SaaS mjukvara är spännande
- Du trivs med att ta mycket ansvar och jobba i mindre team
- Du har mycket god samarbetsförmåga och är bra på att kommunicera både internt och extern
- Du är strukturerad och ordningsam har förmågan att hålla många bollar i luften
- Du är bra på att lyssna, analysera och därefter agera
- Du har ett genuint intresse och vilja att lösa kunders problem
- Du tror på genuina kunddialoger snarare än den vassaste säljpitchen
- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska (tal och skrift)


Vad du kommer att göra?

- Söka potentiella kunder genom nätverk och hitta det bästa sättet att få kontakt med beslutsfattare
- Utveckla kunskap om lokala marknader, identifiera nätverksmöjligheter och potentiella kunder
- Uppdatera och hantera säljaktiviteter, leads och deadlinformation i CRM
- Riktad utgående kommunikation i form av telefon och mail


För att trivas I rollen

- Hög verbal förmåga i tal och text
- Stor vana att arbeta i CRM
- Vilja att förstå, utveckla och automatisera arbetsflöden


Meriterande

- Connectel har tjänster i ett 30 tal länder vilket gör ytterligare (utöver svenska och engelska) språkkunskaper meriterande.
- Arbetet sker till stor del i mjukvaran Hubspot vilket gör tidigare erfarenheter där meriterande
- Connectels tjänster riktar sig mot företag inom B2C och primärt arbetet kring ett Contact Center vilket gör tidigare erfarenheter inom området meriterande
- Kunskaper om SaaS-programvara


Varför gå med i vårt team:
Att arbeta på Connectel innebär att du arbetar med något mycket spännande: framtidens arbete.

Connectel föddes 2008, grundad av Jens och Robin Leijon, två bröder från Uppsala. Det kanske låter som en klyscha, men resan började i ett garage - med visionen att lyfta hela kundtjänstyrket till nya höjder genom att tillhandahålla lösningar som möter alla behov. En kundtjänstplattform som gynnar både kunden och företaget. Vi värdesätter långsiktiga relationer med våra kunder och våra medarbetare.

Ytterligare information:
Du kommer att ingå i Connectels säljteam baserat i Stockholm (men arbetar mestadels på distans). Vi tillämpar fast månadslön och kollektivavtal. Vi ser helst att du bor i Stockholmsområdet, men det är inget krav. I början av rollen får du det stöd du behöver för att du ska lyckas i din roll och rapporterar till närmaste chef. I rollen ingår att skapa nya leads, agera på inkommande leads och se till att dessa fortsätter i vår säljcykel.

Intresserad?
Om du vill vara med i vårt fantastiska team, sök jobbet! Vill du veta mer? Din rekryteringschef är Andreas Johansson, ring honom på +46 (0) 790 66 41 24, eller skicka ett mail till: andreas.johansson@connectel.se. Urval sker löpande, så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 2021-12-15.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Connectel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Besöksadress

Bredgränd 15, Uppsala
None

Postadress

Bredgränd 15
Uppsala, 75320

Liknande jobb


Säljare med kundansvar

Säljare med kundansvar

24 april 2024

23 april 2024