Sales Manager Sweden - Twilfit, Stockholm

Sales Manager Sweden - Twilfit, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Retail Knowledge är ett bemanning- och rekryteringsföretag som fokuserar på tjänster inom servicebranschen. Vi har, sedan starten 2002, hjälpt hundratals serviceföretag i Norden. Med vårt huvudkontor i Stockholm är vi en av de största aktörerna i vår bransch. Vårt främsta uppdrag är att öka lönsamheten för våra kundföretag samt att förbättra och effektivisera bemanningen. Retail Knowledge är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Sveriges bästa säljchef sökes till Twilfit

Har du gedigen erfarenhet av sälj, ledarskap och personalutveckling från detaljhandel, och har du skapat extraordinära resultat? Är du engagerad och kapabel att få ditt team att prestera på hög nivå – varje dag? Vill du arbeta i en marknadsledande detaljhandelsorganisation med stor framgång i Sverige? Vill du ha goda utvecklingsmöjligheter? Då kanske du är vår nästa säljchef för Sverige!

Bli en viktig del av en organisation under snabb utveckling
Organisationen har på några år utvecklats till en av Skandinaviens ledande butikskedjor inom underkläder. I Sverige består organisationen av ett 70-tal butiker representerade under varumärkena Twilfit och CHANGE, vilket innebär att du kommer att ansvara för verksamhet inom båda kedjorna.
Vi erbjuder produkter av hög kvalitet, ett brett utbud av storlekar och sist men inte minst kundservice i världsklass. Vi har gjort stora investeringar i IT-system, som länkar samman interaktionen mellan butik och webbförsäljning. Vi har stora ambitioner för framtiden och därför söker vi nu en säljchef som kan leda, motivera och inspirera vår personal till att uppnå – och överträffa – våra mål. Positionen utgår ifrån vårt huvudkontor i Stockholm, men resor till våra butiker över hela landet ingår i rollen.

Central roll i sälj- och personalutveckling
Som säljchef kommer du att ha det övergripande ansvaret för säljresultatet för fler än 70 butiker över hela Sverige. Du kommer att arbeta strategiskt och operativt och ha en ledande nyckelroll i organisationen. Detta innefattar både budgetprocessen och kontinuerlig uppföljning av säljprestationer och nyckeltal i butikerna. Du kommer att ansvara för att koordinera vår retailverksamhet från huvudkontoret och du är också ansvarig för vårt team av Sales Coaches och att säkerställa att de har kompetenser, verktyg och motivationen som krävs för att lyckas. Du måste ha erfarenhet av retail och ha stor kunskap om och förståelse för branschen. Du är detaljorienterad och du har god kommunikationsförmåga. Sist men inte minst är du mån om att inkludera både finansiella och humana aspekter i ditt ledarskap.

Professionella kompetenser
• Du har relevant utbildning inom försäljning eller marknad, eller likvärdig dokumenterad arbetserfarenhet
• Du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln som säljchef eller liknande roll med ansvar att framgångsrikt styra från distans
• Erfarenhet av att hantera och leda daglig verksamhet inom retail
• Har stor erfarenhet av budgethantering och uppföljning på P&L-nivå
• Du besitter stor säljkompetens och du har förmåga att också lära ut detta till andra
• Du har erfarenhet av att arbeta med KPI-er och ambitiösa säljmål

Personliga kompetenser
• Du har förmåga att skapa goda relationer och arbeta långsiktigt
• Du är en vinnarprofil med personliga resultat i toppklass
• Du är en driven, engagerad och motiverad säljprofil med god förmåga att inspirera dina anställda
• Du är flexibel
• Du är införstådd med att extraordinära resultat ibland kräver särskild ansträngning och tid

Goda utvecklingsmöjligheter både nationellt och internationellt
Om du är den rätta kandidaten, blir du erbjuden ett attraktivt lönepaket som speglar vår ambitionsnivå. Du kommer att ha goda möjligheter att utvecklas inom kedjan på både nationell och internationell nivå. Rollen är en nyckelroll i en ambitiös organisation, driven av personer dedikerade att leverera bästa möjliga produkter och tjänster till våra kunder.

Övertyga oss
Som den stora säljaren du är ser vi fram emot att du ska övertyga oss om att du är rätt person för tjänsten. Vad är din motivation för att gå med i teamet - vilka resultat har du skapat tidigare - vad kommer du att sträva efter på CHANGE? Vi ser fram emot att höra från dig.
Vi ser fram emot att höra hur du kommer att hantera uppgiften och hur du har uppnått resultat i din karriär hittills. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Director of Sales Angelique de Rond på adr@change.com. Skicka oss din ansökan genom att använda länken "Sök tjänsten". Ansökningar som skickas per mail kommer inte att beaktas. Vi kommer att utföra intervjuer löpande under ansökningsperioden och kommer ta bort jobbannonsen när vi har tillräckligt många kandidater, så ansök så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Madelene Färm

Emma Miljeteig

Louise Morell

Jan-Inge Wiksten
0812099701
Madelene

Fredrik Weisten

Fredrik

Fredrik

Victoria

Gunilla Wånglin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2020
  • Ansök senast: 28 augusti 2020

Besöksadress

Nybrogatan 7
None

Postadress

Nybrogatan 7
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Marknadsområdeschef Västerås

Marknadsområdeschef Västerås

15 januari 2021

Manager Business Governance

Manager Business Governance

14 januari 2021

14 januari 2021