Sales Representative Datscha // London

Arbetsbeskrivning

Datscha AB är Sveriges ledande leverantör av tjänster för information och analys av kommersiella fastigheter. Vi riktar oss till den svenska, brittiska och finska fastighetsmarknaden. Vi har över 900 företagskunder, de flesta är verksamma inom finans-eller fastighetsmarknaden. Användarna av tjänsten har olika roller som till exempel banktjänstemän, fastighetsägare, värderare, revisorer, konsulter, mäklare, jurister och etableringschefer. Vår tillväxttakt är hög och efterfrågan på våra tjänster ökar. 2010 lanserades Datscha i Finland och i december 2015 tog vi steget in i Storbritannien. Vi växer och tillsammans med Oddwork är vi nu på jakt efter en driven och professionell Sales Representative att utveckla vår försäljning i Storbritannien med! 

Om tjänsten som Sales Representative 
Som Sales Representative på Datschas London-kontor kommer du ha ett viktigt ansvar att skapa nya affärsmöjligheter. Du driver konsultativ försäljning genom att introducera kunder till bolagets system och utbud av tjänster med målbilden att leverera Datscha som helhetslösning. Med hjälp av bolagets CRM-system och att du alltid håller dig uppdaterad kring vad som sker i fastighetsbranschen, prospekterar du nya affärsmöjligheter och bokar möten med potentiella kunder. Under mötet demonstrerar du bolagets produkt och hanterar därefter uppföljning samt avslut. I ditt arbete utgår du från bolagets kontor i centrala London och bearbetar till en början London-regionen med förväntningar om nationell expansion!

Vid framgångsrik försäljning och bra resultat har du möjlighet att ta dig an större och mer strategiska ansvar för bolagets vidareutveckling i Storbritannien. I din roll arbetar du mot prestationsmål baserat på försäljning, kundnöjdhet, kvalité samt aktivitetsmål, där du har kontinuerlig uppföljning och avstämning tillsammans med din närmsta chef.

Vi söker dig som...
...utstrålar energi och gärna använder den för att göra affärer! Som person är du organiserad och noggrann, vilket innebär att du har en god struktur i ditt arbete oavsett tempo. Du har ambitionen att driva försäljning på hög nivå och motiveras av möjligheten att bli en nyckelperson i bolagets tillväxt. Din kommunikation är tydlig och professionell, samtidigt som du gärna bjuder på din personlighet för att skapa goda relationer med personer i din omgivning.

Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom försäljning eller annat relevant område inom till exempel ekonomi eller fastighet. Vidare bär du med dig erfarenhet av full processhantering från prospektering till avslut inom B2B- eller B2C-försäljning. Meriterande är om du har erfarenhet från försäljning av SaaS-system.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Datscha. Anställningen påbörjas med 2 veckors introduktion i Stockholm.

Vad Datscha erbjuder dig
Du blir en del av ett bolag med höga ambitioner och för rätt person finns goda möjligheter att utveckla en internationell karriär! Bolagets produkt är egenutvecklad, vilket innebär att du kan vara med och påverka med din feedback och arbeta i nära samarbete med teamet bakom.

Som en del av bolaget får du härliga kollegor samt möjligheten att åka med på uppskattade konferenser. Läs gärna mer om oss här!

START: Omgående
PLATS: London  
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön plus provision
KONTAKT: Talent Manager Devin Lincoln, devin@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2018-09-09

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig.

Hire personality. Train skill. And be awesome at your employer branding. Vi tror att världen blir en bättre plats om människor får göra det de verkligen brinner för. Oddwork finns här för att göra det möjligt! Som rekryterings- och employer brandingbolag matchar Oddwork talanger med nästa karriäräventyr samtidigt som vi hjälper företag att skapa starkare företagskulturer och kommunicera de äventyr och möjligheter som finns inom just deras världar. Vi vet att det är när rätt talang och rätt företag träffas som magi får möjlighet att skapas! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här, eller ta det av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame, som finns för gratis nedladdning i App Store och Google Play!

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 augusti 2018

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


23 april 2024

23 april 2024

Jobba Som Account Manager

Jobba Som Account Manager

23 april 2024