OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Siemens
Siemens Healthcare Diagnostics erbjuder ett brett sortiment av resultatinriktade diagnostiklösningar som hjälper till vid diagnostik, övervakning och hantering av sjukdom.Våra produkter och tjänster skapar tillsammans den rätta balansen mellan vetenskap, teknik och smidig hantering över hela sjukvårdsspektrat och förser vårdpersonal med den vitala information som krävs för att de ska kunna leverera bättre och mer individuell sjukvård till patienter i hela världen.Djupet och bredden hos våra diagnostiksystem - immunanalys, klinisk kemi, automation, molekylär diagnostik, hematologi samt point-of-care - kombinerat med en robust programvara och IT-lösning, resulterar i integrerade, kundfokuserade lösningar som är konstruerade för att uppfylla kraven i vilket laboratorium som helst - både idag och imorgon.
Vi söker nu en Sales Support Assistant, med placering i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Du ingår i vår Sales support grupp som består av fem personer, placerad i Stockholm.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
* Löpande orderhantering
* Dagligt stöd till säljkåren
* Reklamationshantering
* Bevaka och rapportera importlicenser, försäljningssiffror mm
* Administrera offerter och anbud
* Koordinera marknadsaktiviteter, dvs utskick, annonser, trycksaker, produktinformation etc
Utbildning
Dig vi söker bör ha utbildning inom ekonomi/marknadsföring samt praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, t ex som sekreterare/assistent inom marknadsföringsområdet.Du behärskar Officepaketet samt har goda kunskaper i svenska och engelska.
Som person är du kund- och serviceinriktad med god förmåga att organisera och planera ditt arbete.Du har en positiv attityd till service och problemlösning.Du är utåtriktad och van vid att ha många interna/externa kontakter och fungerar bra i ett team.
Siemens satsar på mångfald varför mångfaldsfrågor har hög strategisk prioritet inom vårt företag.