Sales Support Manager

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Pressmaster AB är ett företag inom Phoenix Contact, lokaliserat i Älvdalen i Dalarna. Pressmaster har sedan 70-talet byggt upp en unik kompetens och har en marknadsledande ställning inom utveckling och tillverkning av ergonomiska handverktyg för kontaktpressning och kabelbearbetning. Kunderna återfinns inom världsledande kontaktdonstillverkare och distributörer. Av den totala omsättningen på drygt 100 Mkr går 90 % på export. Pressmaster har egna säljkontor på de största marknaderna USA, Tyskland, Storbritannien, Italien och Japan. Fokus på innovativ produktutveckling har medfört många patent och givit Pressmaster ett starkt namn på marknaden.

Vill du jobba i en kreativ miljö där dagarna är varierade och innovationen står i fokus? På en plats där naturen och ett rikt fritidsliv ligger runt hörnet? Då kan det här vara jobbet för dig. Vi är inne i en spännande fas och utökar nu vår marknads- och försäljningsorganisation med ytterligare en Sales Support Manager.


Dina arbetsuppgifter
I din roll som Sales Support Manager arbetar du som säljstöd i en internationell miljö mot en viss kategori av kundgrupp alternativt region. Du supporterar vårt försäljningsteam med teknisk support, prissättning, kostnadsunderlag, ledtider och marknadsstöd. Du har en självständig roll men ingår i en helhet där du jobbar nära kollegorna och blir länken mellan utvecklingsavdelningen och marknad/försäljning. Vidare innebär arbetet projektsamordning där du följer projekt från start till mål, där du förser säljare och kund med relevant information under projektets gång. Du får även möjlighet att jobba nära våra nyckelkunder, besöka mässor för att få kunskap om marknaden och våra kunder.

Du ingår vår marknads- och försäljningsorganisation där teamet för Sales Support idag består av två medarbetare och ni rapporterar till VD


Din profil
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, gärna inom teknik eller marknad. Du har några års erfarenhet av liknande arbete, gärna med erfarenhet av B2B försäljning av tekniska//kundspecifika lösningar alternativt projektförsäljning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs att arbeta i en internationell miljö. Vi tror att du är bra på att bygga relationer samtidigt som du har förmågan att arbete organiserat och effektivt. Du har förmågan med din flexibilitet att hantera skiftande situationer som kan uppstå inom orderadministration och sälj. Vidare tror vi att du är en driven och diplomatisk person som trivs i en roll där du får arbeta både självständigt och i team. Då kunderna är internationella och dokumentation sker både på svenska och på engelska krävs goda kunskaper i båda språken. Tyska är starkt meriterande.

Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marit Sandgren, tel 0733-512 729.

Vi arbetar löpande med att intervjua kandidater i denna rekrytering, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb, dock senast den 7 maj 2017. För ytterligare information om Pressmaster besök gärna www.pressmaster.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marit Sandgren
0733-512729
Marit Sandgren
0733-512729
Patrik Eriksson
0733512749
Patrik Eriksson

Marit Sandgren
073-351 27 29
Patrik Eriksson
073-351 27 49
Marit Sandgren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Mora AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 april 2017

Besöksadress

Kyrkogatan 1, Mora
None

Postadress

Kyrkogatan 1
Mora, 79230

Liknande jobb


Bokningskoordinator

Bokningskoordinator

12 oktober 2021