Sälj- och servicekoordinator till företag inom köksbranschen

Sälj- och servicekoordinator till företag inom köksbranschen

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående, serviceinriktad och lösningsfokuserad person, som drivs av att ha varierande arbetsuppgifter och att få bli en viktig medlem i teamet? Vill du vara med och bidra till Skancos framgångar, samtidigt som du har ett roligt och socialt jobb? Då kan rollen som sälj- och servicekoordinator vara helt rätt för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du framför allt att ha kontakt och ge support till kunder, leverantörer och utesäljare. Du ansvarar även för hantering och administration av olika ärenden. I jobbet kommer du också att besvara inkommande samtal och e-postmeddelanden samt ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar. En viktig del av ditt arbete är proaktiv merförsäljning – du skapar affärsmöjligheter genom att exempelvis kontakta en beställande kund och fråga om hen vill komplettera sin order med andra relevanta produkter.

Exempel på arbetsuppgifter
•Ge proffsig support till kunder, leverantörer och utesäljare via telefon och mejl
•Se till att prislistor och produktinformation alltid är uppdaterade på hemsidans webshop
•Arbeta aktivt med kundvård och merförsäljning
•Vara behjälplig på lagret vid större leveranser
•Hantera eftermarknad såsom garanti- och reklamationsärenden
•Administrera order och offertarbete.
•Framtagning av marknadsmaterial (exempelvis skapa broschyrer eller produktbeskrivningar)

Du kommer att arbeta kontorstider i ljusa, fräscha och moderna lokaler i Kungsängen tillsammans med ett drivet team på ett tiotal medarbetare

Din profil

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med service, kundvård och merförsäljning. Kanske har du en bakgrund inom detaljhandeln och trivs med att ta itu med saker. För att lyckas i jobbet krävs det att du är tålig, driven och strävar efter kvalitet i varje moment. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb i alla arbetsmoment.

Krav

För denna tjänst ser vi att du har:

• Minst ett års erfarenhet av liknande arbete (gärna inom försäljning/kundtjänst)
• God datavana inom Office-paketet samt förmågan att kunna navigera i webbmiljöer
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har:

• Körkort
• Erfarenhet från bygg/köksbranschen
• Erfarenhet av försäljning, B2B eller B2C

Det är även starkt meriterande om du har branscherfarenhet och trivs med att arbeta produktnära.

Om kunden

SKANCO har levererat Diskhoar & Diskbänkar i Rostfritt stål, Keramik och BLANCO SILGRANIT® sedan 1972. Fokus är välkända varumärken med tillverkning i Europa. Svart diskho eller kanske en vit diskbänk, vi har marknadens största sortiment som passar allt ifrån det moderna- till det lantliga köket. Som agent/importör för ledande varumärken inom kök och bad i Sverige har vi skapat oss en god position på marknaden. Våra kunder är till huvudsak grossister, köksproducenter, producenter av bänkskivor och köksbutiker.

Om Framtiden

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan potentiellt gå över och bli anställd direkt hos Blanco

Rekryteringsprocessen
•CV-gallring utifrån skallkrav och meriterande
•Telefonintervju med Framtiden
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Intervju med Skanco
•Träff med medarbetare hos Skanco

Villkor

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Kungsängen


Är detta tjänsten för dig? Tveka då inte med att skicka in din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023