Säljande kundtjänstmedarbetare sökes till Göta Energi

Arbetsbeskrivning

Göta Energi är det lilla elbolaget i framkant. Vi utmanar och inspirerar elbranschen med nya tjänster. Hur då? Det är egentligen ganska enkelt: Vi lyssnar på kunderna istället för branschen.


Vår ambition är att bli Sveriges mest omtyckta elbolag och därför satsar vi på att leverera en kundservice i världsklass. Ett bevis på det är vi 2015 vann SM i telefoni och kundservice i klassen Miljö & Energi. Hos oss ska kunderna trivas och må bra. Göta Energi grundades 2005 som ett litet lokalt företag, när Västringen och Brukskraft slogs ihop. Därför hade vi med oss lång erfarenhet och nära kundrelationer redan från start. I dag har vi kunder i hela Sverige men vi kommer aldrig att växa ifrån god service. Sedan 2010 ägs Göta Energi av Hafslund ASA - en norsk koncern som är en av Nordens största inom elbranschen. Hafslunds erfarenheter är ett viktigt stöd, men vi arbetar i stort sett på samma vis som alltid. Nära våra kunder.

ARBETSUPPGIFTER 
Göta Energi söker en engagerad och driven kundtjänstmedarbetare med starkt försäljningsfokus. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ta emot inkommande samtal från företagets kunder. I din roll är det du som sköter den dagliga driften för företagets kundservice. Du svarar på frågor och guidar kunderna fram till rätt lösning. Arbetet bedrivs enbart via telefon. Det här är en tjänst för dig som vet vad det innebär med utmärkt kundservice och har ett driv för att löpande leverera den bästa kundupplevelsen.

Dina arbetsuppgifter:


* Besvara inkommande samtal och mail från våra kunder.
* Aktivt arbeta med merförsäljning genom att erbjuda våra fördelsprodukter och avtal
* Analysera problem på ett snabbt, smidigt och pedagogiskt sätt
* Överträffa kundens förväntningar och vara hjälpsam, tillmötesgående samt innovativ i ditt sätt att lösa problem
* Hantera lättare administration

VI SÖKER DIG SOM…
... tidigare har arbetat inom service och försäljning som inte är rädd för en utmaning. Du motiveras av att arbeta med kunder och har ett stort intresse för kundservice och försäljning. För att passa in i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi att du har lätt för att sätta dig in i nya datasystem och att du trivs med ett arbetstempo som varierar. Bolaget kännetecknas av ständig förbättring och att uppmuntra sina medarbetare att alltid söka efter nya och bättre lösningar oavsett om du jobbar med kundservice, försäljning eller utveckling. För att trivas i Göta Energis miljö tycker du om att ta ansvar och att arbeta målinriktat med en hög ambitionsnivå. Vi ser gärna att du är självgående och att du har en förmåga att kunna ta beslut, att du är strukturerad och ansvarstagande samt att du gillar att arbeta mot uppsatta mål, budgetar och resultat. Du är en lagspelare och trivs med att arbeta i team - du är mån om att hjälpa dina kollegor vid behov och du bidrar med ett glatt humör! Du har minst en gymnasieutbildning och talar och skriver svenska flytande.

DU ERBJUDS…
… en tjänst i ett expansivt bolag där du kommer att utvecklas. Genom din roll i Göta Energis kundtjänst kommer du att ges stora möjligheter att vara med och påverka hur företaget utvecklas framåt. För rätt person finns det möjlighet att på sikt växa inom organisationen samt goda möjligheter att påverka din yrkesmässiga utveckling vidare.

Denna tjänst är en rekrytering, där du kommer att bli erbjuden en anställning direkt till Göta Energi AB efter avslutad rekryteringsprocess.


START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning (Provanställning tillämpas)
PLATS: Kungälv
LÖN: Fast lön + rörlig del
KONTAKT: Talent Manager Jasmin Kamyab, jasmin@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-06-13

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående genom att klicka fylla i formuläret nedan då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 14 maj 2016

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024