Säljande projektledare sökes till European Media Partner!

Arbetsbeskrivning

European Media Partner är ledande inom content marketing och vi producerar främst ämnesorienterade tematidningar av högsta kvalitet som distribueras i den ledande dagspressen. Vår målsättning och filosofi är enkel - att konstant leverera innovativa och kvalitativa lösningar som sprider våra annonsörers budskap. Content marketing är ett effektivt sätt att nå ut till sin målgrupp och 93 procent av B2B-marknadsförare använder sig i dag av någon form av content marketing enligt Content Marketing Institute. Genom att sätta genomtänkta och aktuella ämnen i fokus skapar och erbjuder vi rätt sorts medieexponering åt våra kunder. Vår distributionskanal medför att vi når ut till en stor mängd läsare och den redaktionella kvaliteten och utformningen av våra tematidningar motiverar dem att agera. Vi tror på ett inspirerande redaktionellt innehåll som bygger varumärken samtidigt som det driver försäljning och talar till målgruppen. Vi samarbetar med ledande aktörer inom dagspressen, föreningar, experter och kända profiler inom specifika ämnen i fyra länder.


För European Media Partner’s räkning söker vi nu en säljande projektledare till Malmökontoret. Som säljande projektledare hos European Media Partner kommer du med ett övergripande ansvar driva egna projekt inom print och digitala kampanjer. Du är ensamt ansvarig för hela säljprocessen; från prospektering och konceptförsäljning till avslut och projektledning, och du ansvarar även för att bygga upp det redaktionella innehållet i slutprodukten. Arbetet är varierande där du främst agerar säljare men även content marketing specialist och projektledare för respektive projekt, vilket ställer stora krav på dig som ansvarig. Du ansvarar även för att hålla en tät kontakt med frilansjournalisterna och säkerhetsställa allt material innan tryck samt att hitta och boka in relevanta intervjupersoner till ditt projekt.

ARBETSUPPGIFTER


* Prospektera och nykundsbearbeta potentiella kundföretag och samarbetspartners via telefon
* Hålla löpande kontakt med befintliga kunder
* Ansvara för uppbyggnad av redaktionellt innehåll i respektive process
* Ha löpande kontakt med företagets frilansande journalister och för projektets relevanta intervjupersoner
* Säkerställa framställning av bilder, annonser och texter i god tid före distribution i dagstidning
* Jobba mot uppsatta mål och budget inom projektens tidsram
* Arbetar självständigt och strukturerat men som en naturlig del av ett team av andra projektledare

VI SÖKER DIG SOM...

... är en driftig och självgående toppsäljare som gärna jobbar på egen hand och under eget ansvar. Vi ser med fördel att du har en stark säljbakgrund och att du jobbat med telefonen som verktyg tidigare. Du har en enorm energi och entusiasm som driver ditt dagliga arbete framåt och du älskar att ha många bollar i luften samtidigt. Akademisk bakgrund eller dokumenterad säljerfarenhet med goda resultat är starkt meriterade. Du söker ett företag och en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter, men ser fram emot att leverera resultat för att ta dig dit. Du trivs bäst i att jobba mot en deadline och uppsatt budget och hittar alltid kreativa lösningar på de situationer du ställs inför. Du är redo att utvecklas i en framgångsrik och expansiv miljö och har ett brinnande intresse för försäljning.  

DU ERBJUDS…

… att komma in i ett företag som har högt i takt, korta beslutsvägar och ett genomsyrande entreprenöriellt tänk. European Media Partner är ett företag som ständigt växer med tydliga visioner och som satsar på utbildningar och utveckling. Det finns även möjlighet att göra internationell karriär. Du erbjuds en marknadsmässig fast lön samt en tydlig provision- och bonusstege utan tak.

Detta är en rekryteringsprocess av Oddwork vilket innebär att du blir direkt anställd av European Media Partner.

START: Omgående ?

OMFATTNING: Heltid ?

PLATS: Malmö

LÖN: Grundlön + provision

SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2015-04-22

KONTAKT: Victoria Frykberg, victoria@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökan)

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV direkt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och IT. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 23 mars 2015

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


Kreativ annonssäljare

21 maj 2024

Säljare

Säljare

16 maj 2024

8 maj 2024