Säljansvarig rekryteras till Umeå Datakonsulter

Arbetsbeskrivning

Umeå Datakonsulter (UDK) är en ledande aktör inom affärsstödjande IT-lösningar för alla typer av företag och organisationer. Kunderna finns i hela Norden. UDK kan ta ett komplett ansvar för lösningarnas tekniska plattformar, implementering, kundanpassning, integration och förvaltning. Den höga servicegraden är UDK:s signum. I alla projekt tänker vi framåt och ser till att kunderna ska kunna förändras och växa.

UDK är experter på affärssystemet M3/Movex, ärendehanteringssystemen SupportCenter Plus och ServiceDesk Plus samt projektledning, systemutveckling och teknisk infrastruktur vilket gör oss till en helhetsleverantör inom IT.

Vi grundades 1987 i Umeå och idag är vi 35 medarbetare med kontor i Umeå och Luleå och vi har alla samma målsättning: att framgångsrikt lösa våra kunders problem och framtidens utmaningar. Det gör oss till framtidens IT-partner


Arbetsbeskrivning
Som säljansvarig hos Umeå datakonsulter ansvarar du för att driva och utveckla säljprocessen inom företaget. Du kommer både att leda och fördela säljarbetet samtidigt som du själv är säljoperativ och är ute och besöker både nya och befintliga kunder. I ditt ansvar att se över och utveckla hur man jobbar med försäljningen inom företaget så kommer du att ha ett tätt arbete med affärsområdeschefer och VD.

Din vardag kommer att vara händelsestyrd och innehåller bland annat kundbesök, jobba med säljprocessen, delta och ansvara för säljmöten, projektledning gällande offerter och operativa möten.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.

Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att göra affärer och jobbar för långsiktiga kundrelationer kombinerat med ett driv att utveckla försäljningsprocessen.

För att bli framgångsrik i rollen så vill vi att du har erfarenhet av IT-branschen och trivs inom detta segment. Du har också goda säljresultat med dig i bagaget.

Som person är du social, prestigelös och engagerad. Du tar ett stort ansvar, ser möjligheter, har ett coachande förhållningssätt och har lätt för att få människor med dig. Vi vill att du är strukturerad och lösningsorienterad, likaså att du är lite av en inspiratör, alltid med affärsorienterat sätt.

Vad kan vi erbjuda dig?
•Möjligheten till en betydande roll i uppbyggnaden av en ny säljorganisation i ett stabilt och personalägt bolag med gott renommé
•Bra anställningsvillkor och ett affärsorienterat bolag med snabba beslutsvägar
•Ett gott gäng både erfarna och kompetenta kollegor

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Åsa Nordell på telefon 090-702365 eller mail asa.nordell@se.experis.com

Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag.

Du ansöker via www.experis.se Job id: 1068723

Sista ansökningsdag är fredag 16/9 2016

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 augusti 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


23 april 2024

Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024