Säljare

Säljare

Arbetsbeskrivning

Transtema är ett av Sveriges ledande företag när det gäller att bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns på 85 orter över hela Sverige. Vi har en bredd som få kan matcha och hjälper dig med alla typer av nät – mobilt, fiber, koppar och el. Vårt erbjudande omfattar allt från planering, design och byggnation till service drift och underhåll. Vi tillhandahåller också nätverksutrustning, datalagring och lösningar inom IoT för att bara nämna några områden. Med två egna nätövervakningscentraler (NOC) och multitekniker över hela landet kan vi både övervaka och säkerställa driften i ditt nät under dygnets alla timmar.
Våra kunder är exempelvis kommuner, teleoperatörer, nätägare, företag och offentlig förvaltning.

Vill du vara en del av byggnationen av framtidens nät? Gillar du ny teknik och vill vara en del av ett nytänkande företag? Vill du vara med oss och se till att nätet fungerar?
Välkommen till Transtema Network Services!

Om tjänsten 

Som säljare inom Transtema Network Services är ditt huvudsakliga ansvarsområde att sälja och marknadsföra företagets tjänster för operatörer och leverantörer i hela Sverige, både för nya och befintliga kunder. Du kommer att arbeta på vår säljenhet och rapportera till vår försäljningschef. 

TNS är en marknadsledande leverantör av fälttjänster inom telekom i Sverige. TNS bygger, underhåller och sköter driften av nätinfrastruktur i hela landet, och arbetar med alla typer av kommunikationsnät i alla miljöer.

Du erbjuds 

Att vara en del av TNS innebär att vara en del av en nytänkande organisation där vi visar respekt och omtanke för varandra. Vi tar ansvar för vårt eget arbete och ansvarar för att stötta varandra som arbetsgrupp och organisationen i stort. Hos TNS får du dessutom möjligheten att både bredda och fördjupa din kompetens.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi tillämpar kollektivavtal, tjänstepension ITP, friskvårdsbidrag samt tillgång till vår förmånsportal.

Arbetsuppgifter  

Som säljare kommer du dels att sköta kontakten med kunden i form av att sälja och marknadsföra företagets tjänster och svara på offertförfrågningar. Du kommer också att följa och utveckla processer, rutiner och säljmaterial.

Vidare kommer du att projektleda större anbud (som ”bid manager”). För mindre anbud kommer du att ansvara för hela säljprocessen, från förfrågan till påskrivet avtal.

Tjänsten innebär stort fokus på externa kundrelationer men också mycket kontakt med interna parter, såväl TNS som systerbolag, vilket ställer krav på din sociala och kommunikativa förmåga. Vidare innebär rollen även en del arbete att skapa kundpresentationer för presentation ute hos kund men också att representera företaget vid mässor och andra event. Tjänsten innebär en del resor i hela landet.

Vi söker dig som 

Har en eftergymnasial utbildning inom försäljning/marknadsföring med relaterad erfarenhet alternativt flerårig dokumenterad erfarenhet av dessa arbetsuppgifter
Har goda kunskaper i Office-paketet
Har avtalskunskap
Har god förståelse för ekonomi och affärer
Är van att planera, strukturera och hålla tidplaner
Kommunicerar obehindrat i både engelska och svenska, i såväl tal som skrift
Har körkort
Det är meriterande om du har

Kunskap och förståelse för telekombranschen med särskild vikt på tjänster i fält
Egen erfarenhet av bygg- eller servicearbete som ledare eller tekniker inom telekombranschen.
Vem är du?

Vi ser gärna att du har en god analytisk förmåga och samtidigt en förmåga att kunna växla mellan ett detaljfokus i försäljningsarbetet och ett övergripande perspektiv för att förstå kunden. Du har en god kommunikativ förmåga där vi på sikt ser att du bygger ett kontaktnät både externt såväl som internt för att kunna förstå och svara upp mot våra kunders och kollegors krav och önskemål. Vidare önskar vi att du har en god samarbetsförmåga och trivs att arbeta både i team och individuellt.

För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har gedigna ledaregenskaper, då du behöver ta ett tydligt ägarskap för dina uppgifter. Du bör ha förståelse för komplexiteten i upphandlingar och vara kapabel till att leda organisationen mot nya affärsmöjligheter, vilket kan kräva ett engagemang som ibland innebär arbete utanför ordinarie arbetstid eller på annan ort.

Vi ser också att du, som en viktig del i TNS, agerar i enlighet med vår värdegrund – att vara nytänkande, respektfull och ansvarstagande.

Placeringsort: vid något av våra kontor i Stocholm, Göteborg eller Malmö

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: 100% tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Transtema arbetar för en jämn könsfördelning och vi ser gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Uravl sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!

Vid frågor om tjänsten, kontakta Peter Karlsson, Försäljningschef: +46 70 349 1025

 

Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transtema Network Services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Liknande jobb


Account Manager inom IT

Account Manager inom IT

17 maj 2024

17 maj 2024