Säljare sökes till Rekomo i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med trevliga kollegor på en arbetsplats som präglas av gemenskap, nytänkande och tillväxt? Rekomo köper, säljer och hyr ut återbrukade kontorsmöbler och är marknadsledande i Norden. En hållbar affärsmodell med miljön i fokus!
Motiveras du dessutom av utmaningar och är en riktigt vass säljare så kan denna tjänst vara rätt för dig.


Om tjänsten och företaget
Vi söker nu ytterligare en Account Manager till vår växande verksamhet i Stockholm (Länna). På Rekomo hjälper vi våra kunder att få det bästa tänkbara kontoret med fina begagnade möbler, till bra pris, god kvalitet och med miljön i åtanke. Rekomo finns i Göteborg, Malmö och Stockholm och totalt arbetar det ca 60 personer hos oss.


Arbetsuppgifter
Som Account Manager på Rekomo är du delaktig i hela försäljningsprocessen. Du ansvarar för nykundsbearbetning likväl som med att utveckla och stärka relationerna med befintliga kunder. Bra kundservice, återkoppling/uppföljning och ett stort ansvarstänk är viktiga delar i jobbet. Andra uppgifter så som att ta hand om kunder i vårt showroom och över telefon är också en självklar och viktig del av din vardag.


Som Account Manager på Rekomo hjälper man kunderna göra bra och miljövänliga möbelval. Att tänka andra hand i första hand är självklart för oss men vi säljer även nya möbler som komplement.


Erfarenhet och egenskaper
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett plus är om du har branschvana men det viktigaste är att du är en duktig, driven och resultatinriktad säljare. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person är orädd inför nya situationer och utmaningar, att du är självgående och känner dig trygg med att ta egna beslut och initiativ för att komma framåt. Som säljare är din service och ditt engagemang i varje enskilt möte av stor vikt, du tycker om att skapa relationer och förstår vikten av goda kundrelationer. Då en del av rollen innebär koordinering och administration ställer det även krav på din förmåga att planera och organisera ditt arbete.


Det är meriterande om du
Har erfarenhet från möbelbranschen eller närliggande bransch.
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område



Vi söker dig som
Har minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning.
Är tävlingsinriktad och gillar att göra affärer.
Pratar obehindrat på svenska och engelska då du kommer i kontakt med svenska såväl som internationella kunder och leverantörer.
Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet.
Har B-körkort.



Övrig information
Start: Tillträde snarast möjligt
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Lön: Fast lön + provision
Placering: Lyftkransvägen 7B, 142 50 Skogås
Sök tjänsten genom att skicka CV och personligt brev via "Ansök nu"
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte, skicka din ansökan omgående.
Läs mer om Rekomo på www.rekomo.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rekomo AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Postadress

Lyftkransvägen 7B
SKOGÅS, 14250

Liknande jobb


16 juni 2024

16 juni 2024

Kundansvarig

Kundansvarig

14 juni 2024