Säljare som längtar ut till våra blivande kunder i fastighetsbranschen

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjlighet att få en central roll i vår fortsatta expansion.

Vi förstärker försäljningsteamet mot nya kunder och söker dig som vill ut och träffa dem, för att hjälpa dem att utveckla deras verksamheter.

Som vår nya säljare på Hogia Fastighetssystem AB blir du del av ett härligt, drivet och stabilt bolag som satsar stort inför framtiden.


Hogia Fastighetssystem AB ingår i Hogiagruppen och utvecklar, säljer och underhåller systemstöd för fastighetsbranschen. Vi tillhandahåller lösningar som kan göra vardagen enklare, mer effektiv och lönsam för både fastighetsägare och hyresgäster. Vi erbjuder både windowsbaserade klientserver-system och moderna mobil- och molnbaserade system.


Din nya roll

I ditt nya arbete kommer du som säljare att bearbeta nya kunder inom fastighetsbranschen, och i förlängningen bli en central del i hur vi kommer att lyckas med vår tillväxtstrategi. Du bedriver ditt arbete genom en förmåga att se och förstå kundernas behov för att i ett nästa steg kunna följa upp på dem med affärsmässiga lösningar. Du vet att du är framgångsrik i din roll genom att vara ute och besöka våra kunder (så snart det är möjligt igen) som finns över hela landet, med ett stort fokus på Stockholmsområdet, så att fylla din kalender med möten ute hos kund är en självklarhet för dig. Du bedriver ditt arbete mycket strukturerat och målmedvetet och i takt med att du utvecklar vår affär så kommer du att ha goda möjligheter till personlig utveckling.


Är du vår nya kollega?

Du har flera års erfarenhet av komplex B2B-försäljning (gärna från Fastighetsbranschen men det är inget krav) och kan uppvisa goda resultat. Du har en hög initiativförmåga, ett starkt driv och stort engagemang för att lyfta din försäljning mot höga höjder. Som person är du social och resultatinriktad med glimten i ögat och du har en genuin vilja att hjälpa våra kunder att utveckla deras verksamheter.


Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag alternativt ta en kontakt med Mimmi Cromberger.



Att arbeta hos oss


Tanken om långsiktighet färgar allt vi gör, utvecklingen av våra produkter och relationen till våra medarbetare och kunder. Vi skapar kvalitet genom all vår samlade kunskap kombinerat med nyskapande och smarta idéer. Vi har ett vägledande förhållningssätt och delar gärna med oss av kunskap och inspiration till alla som har nytta av den. Vi är personliga och äkta och vill göra gott för såväl våra kunder som vår omgivning.



Vi är många små bolag i samverkan vilket möjliggör för många medarbetare att ta ansvar och få utvecklas mellan olika roller och olika bolag. Din utveckling är viktig för oss och vi arbetar löpande med kompetensutveckling. Hälften män och hälften kvinnor har vi varit sedan starten 1980 - det är självklart för oss, och har varit en bidragande faktor till att vi idag har en så stabil grund att stå på.


”I hälsans tecken” är Hogias egen hälsosatsning och vi arbetar aktivt och långsiktigt för att vara en hållbar arbetsgivare. Yoga, löpargrupper, styrketräning, massage och körsång är exempel på aktiviteter som du som medarbetare kan ta del av. Placeringen av vårt huvudkontor, precis på strandkanten, erbjuder en vacker arbetsmiljö och lockar även till andra utomhusaktiviteter såsom cykling, promenader och bad. Som ett led i vårt hälsofrämjande arbete så har vi valt att vara en rökfri arbetsplats och vi arbetar även med andra förebyggande insatser kring hälsa och arbetsmiljö.



Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Supportchef Claudia Lachonius
0303-725639
Jenny Cedervall, Rekryterare
0303-666 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Fastighetssystem AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 27 december 2020

Besöksadress

Hakenäs
Stenungsund

Postadress

None
Stenungsund, 44428

Liknande jobb


Account manager med ekonomibakgrund

7 maj 2021

Team Lead Sales Development

Team Lead Sales Development

6 maj 2021