OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Inom Skånetrafiken pågår ett ständigt utvecklingsarbete. Utvecklingen går mot en ökad grad av individualisering där vi riktar oss direkt mot den enskilda kunden i betydligt större utsträckning. Vi ser en ökning av försäljning och individuell support till våra kunder som besöker oss. Våra säljare är Skånetrafikens representanter och ansikte utåt mot våra kunder.
På våra fem kundcenter är vi cirka 60 medarbetare som arbetar med försäljning och information till våra kunder. På Kundcenter Malmö är vi cirka 30 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Som säljare kommer du att arbeta på våra två kundcenter i Malmö. Arbetsuppgifterna på kundcenter innebär försäljning av Skånetrafikens och Öresundsregionens olika biljetter med ansvar för egen kassaredovisning samt ge information till våra kunder om tider, priser och resmöjligheter. I din roll kommer du också att guida och hjälpa våra kunder att komma igång med våra digitala köpkanaler som att köpa biljett i Skånetrafikens app, hemsida eller i våra biljettautomater.
Arbetstiden är schemalagd, vilket innebär tjänstgöring även under kvällar och helger.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och kundfokuserad. Vi förutsätter att du har lätt för att kommunicera med din omgivning och tycker om att arbeta i ett periodvist högt tempo. Personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, noggrannhet och självständighet är av stor vikt.
För att lyckas i rollen som säljare måste du vara en god ambassadör för våra värderingar;
Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt
Vi vill att du har erfarenhet av servicearbete med försäljning och kundkontakt, samt är van vid att hantera nöjda såväl som mindre nöjda kunder. Till tjänsten söker vi dig med utbildning på lägst gymnasienivå. Har du en vidareutbildning inom exempelvis service management, försäljning eller liknande ses detta som meriterande. Därtill har du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är en fördel. Då datorn är vårt främsta arbetsredskap är god datorvana en förutsättning för tjänsten. Vi ser positivt på om du har kunskaper inom kollektivtrafik, men det är inget krav.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Skånetrafiken ansvarar för kollektivtrafiken i Skåne. Vi är cirka 330 anställda som jobbar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder (i dagsläget drygt 250 000 om dagen) ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Tillsammans jobbar vi för att nå målet att fördubbla det kollektiva resandet till år 2025.
Skånetrafiken är en värderingsstyrd organisation som jobbar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00