Säljare/Ordermottagare till Rådasand

Säljare/Ordermottagare till Rådasand

Arbetsbeskrivning

Säljare/Ordermottagare till Rådasand
Om tjänsten
Vi på Rådasand är stolta över våra medarbetare som med sin yrkeskunskap bidrar till att uppnå bästa resultat för våra kunder. Vi är ett litet, familjärt team med härlig stämning som söker en person som vill arbeta med sälj, order och marknad. Du kommer tillsammans med säljansvarig driva säljarbetet inom region väst och kontinuerligt arbeta med såväl befintliga som framtida kunder. Våra kunder finns rikstäckande och även internationellt. De flesta kundmöten sker via Teams, vilket gör att tjänsten är mer av en innesäljsroll med inslag av administration.
 
I din roll som säljare/ordermottagare ingår du i ett säljteam bestående av försäljningschef, säljare och ordermottagare, vilket kräver ett tätt samarbete och flexibilitet för att uppnå gemensamma säljmål. Du rapporterar till försäljningschef.
 
Arbetsuppgifter
Uppsökande säljarbete och kundbearbetning
Ordermottagning, lägga in beställningar och boka transporter
Hantera tullpapper och andra administrativa sysslor
Offertskrivning, kundvård och fakturering
Upprätta prissättning och transportbokningar
Aktivt representera Rådasand i olika sammanhang
Stötta kollegor i ett mindre team där arbetsuppgifterna kan variera stort
Lära dig allt spännande om sand!

Som säljare strävar du efter att etablera trovärdighet och skapa förtroende hos kunder.
 
Vem är du?
Vi söker dig som:
Är driven och lyhörd för affärsmöjligheter
Trivs med att arbeta tillsammans med andra och bidra till gemensamma mål
Är tydlig och prestigelös i din kommunikation och kan anpassa den till din motpart
Har en positiv inställning och ger bästa möjliga service både internt och externt
Är noggrann, strukturerad, bra på att planera och självgående
Gillar sociala relationer och skapar förtroende hos kunder och kollegor genom engagemang och genuint intresse
Är entusiastisk även i tuffa situationer och ser möjligheter

 
Vi söker dig som är prestigelös och flexibel och som kan anpassa kommunikationen till din motpart. Du har en positiv inställning för att ge bästa möjliga service både internt och externt mot företagets kunder. Vidare är du noggrann, strukturerad, bra på att planera och är självgående. Du gillar sociala relationer och skapar förtroende hos kunder och kollegor genom ditt engagemang och ett genuint intresse för försäljning.
 
Formella kompetenser
Tidigare erfarenhet inom ordermottagning, kundtjänst eller likvärdig erfarenhet
Erfarenhet av försäljning är meriterande
Gymnasieutbildning som lägst
God datavana och kunskaper i Officepaketet (Word, Excel)
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift (tyska är meriterande)
B-körkort är ett krav

 
Vi erbjuder
Heltid, tillsvidareanställning
Tillträde enligt överenskommelse
En arbetsplats med engagerade kollegor, familjär stämning och möjlighet att påverka din roll

 
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emma Beck på emma.beck@radasand.se och har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Linda Hake på linda.hake@peab.se.
 
Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och avböjer oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gederberg, Personal
031-998104, 0725-333111
Magnus Kamph, Platschef
0418-45 08 04, 0733-84 72 03
John Åke Kristofersson, arbetschef
0733-84 89 61
Ann-Christine Nilsson, Personalsamordnare
0733-84 86 88
Gunnilla Ivarsson, platschef
0418-45 08 01, 0733-84 72 01
Håkan Dahlberg
010-4568910, 0733-847589
Hubert Malmström, arbetschef
0725 33 38 22
Magnus Kamph, arbetschef
0418-45 08 04, 0733-84 72 03
Fredrik Hedlund, Arbetschef
072-533 36 38
Kenneth Brånlid, Platschef
0733847279

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swerock AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2025
  • Ansök senast: 11 januari 2026

Besöksadress

Box 1281
None

Postadress

Box 1281
Ängelholm, 26224

Liknande jobb


30 juli 2010

Frisör, stylist & Skönhetskonsulenter sökes

25 november 2010

Blivande toppsäljare

19 augusti 2010

Säkerhetskonsult

25 november 2010