Säljassistent på deltid till Kuehne + Nagel

Säljassistent på deltid till Kuehne + Nagel

Arbetsbeskrivning

Tycker du om logistik och vill arbeta på ett globalt företag vid sidan av dina studier? Då kan tjänsten som säljassistent hos Kuehne + Nagel AB passa dig. Sök redan nu för chansen till ett flexibelt extrajobb!

OM TJÄNSTEN
Kuehne+Nagel har under de senaste 130 åren gått från att vara ett traditionellt transportföretag till att idag vara en global logistikpartner med en närvaro i hela världen. Företaget värnar om att uppfylla sina kunders behov och gör det genom ett erbjudande av högspecialiserade, innovativa och hållbara logistiklösningar till några av de viktigaste industrierna runtom i världen.
Academic Work söker nu för Kuehne + Nagels räkning en säljassistent på deltid till kontoret i Kista. Du kommer att tillhöra teamet som arbetar med logistiklösningar mot mässor för kunder i hela världen, framför allt mot Tyskland. Som säljassistent kommer du att prata med kunder och berätta om Kuehne + Nagel och vad för olika logistiklösningar som erbjuds. Du kommer att jobba ca 8 timmar/veckan, där schemat är flexibelt och läggs ihop med närmsta chef.

Arbetsuppgifter
- Kontakta potentiella kunder utifrån en kundlista via telefon. Telefonsamtal sker vanligtvis mellan 9-11 och 13-15 under veckodagar, där emellan kommer du att hantera administrativa uppgifter nämnda nedan
- Boka in möten mellan dina kollegor och kund
- Skicka framtaget underlag till kund
- Prospekteringsarbete/söka efter information kopplat till potentiella kunder
- Administrera och registrera samtalsinformation i system

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå med minst ett år kvar av dina studier, gärna med inriktning logistik
- Har viss tidigare arbetslivserfarenhet från administrativt/servicerelaterat arbete
- Har god dator- och systemvana
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetet innebär daglig kontakt med både svenska och internationella kontakter

Som person är du kommunikativ, har stor ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt. Vi söker dig som är driven samtidigt som du håller en hög servicenivå gentemot kunder. Vidare är du relationsskapande och trivs med att arbeta i högt tempo. Viktig information gällande din ansökan: Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten - där behöver du vara ostraffad för att vara aktuell för tjänsten. Bakgrundskontroll är det sista steget i rekryteringsprocessen.

Övrig information


* Start: Omgående/december
* Omfattning: Deltid, ca 8h/veckan.
* Placering: Kista, med möjlighet till remotearbete när du är självständig.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


4 maj 2024

Sales assistant

Sales assistant

29 april 2024

19 mars 2024

Projektkoordinator med intresse för sälj

Projektkoordinator med intresse för sälj

26 april 2024