Säljchef till Coop i Nyköping

Säljchef till Coop i Nyköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av dagligvaruhandel och ledarskap? Vill du jobba i en butik i en expansiv fas och ingå i ledningsgrupp? Inspireras du av ledarskap, matglädje, försäljning och hållbarhet? Nu söker vi en Säljchef varuflöde till Stora Coop Nyköping!

Som Säljchef ansvarar du för butikens samtliga områden inom mötet med kunden där du driver frågor och aktiviteter utifrån att hålla en hög kundnöjdhet. Du har fullt personalansvar och når dina mål genom dina medarbetares prestationer. Du leder coachar, engagerar och följer upp dina medarbetare utifrån gemensamma arbetssätt. 

Du har i uppgift att stärka kundupplevelsen genom att säkerställa effektiva processer inom varuförsörjning som leder till en lönsammare affär. Du är en förebild och agerar i enlighet med Coops policys och Coops kundlöfte ”prisvärd”, ”hållbar”, ”matglädje”. I din roll ingår även arbetsledning under butikens olika öppettider. Arbetet är fysiskt krävande. Du rapporterar till Butikschefen och ingår i butikens ledningsgrupp tillsammans med en till säljchef och har därmed ett helhetsansvar för butikens resultat. 

Coop erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en positiv utveckling och stark tillväxt. Du kommer till ett härligt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Coops fortsatta framgång. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid tillsammans med dig.

Har du drivet att vara med i framgångsresan? Läs mer nedan!

Ansvarsområden
Som Säljchef varuflöde ingår du i butikens ledningsgrupp och har utöver ditt ansvar för varuflödet i butiken. Rollen innebär löpande ansvar för arbetssätt och rutiner för att skapa en effektiv vardagsdrift i butiken. Du arbetsleder plock, frontning, varupåfyllning, skyltning och etikettsvård, hålla snyggt och hantera reklamationer och kundklagomål.

Du har övergripande personalansvar och där ingår att: 
• Arbetsleda, målstyra, coacha, utveckla och följa upp projekt och medarbetarnas arbete
• Säkerställa och verka för en god arbetsmiljö såväl fysisk som psykosocial 
• Säkerställa rätt kompetens genom kompetensutveckling och kvalitativ rekrytering och introduktion 
• Ansvara för att driva och följa upp prestation från dina medarbetare.

Tillsammans med butikens andra självchef ansvarar du för bemanning, säljplanering och rutinscheman. Ni arbetar enligt riktlinjer, handlingsplaner och har mål- och resultatansvar. Du driver butikens utveckling framåt tillsammans med resten av ledningsgruppen. Utöver ovan ingår även dagligt butiksarbete där du ger förstklassigt kundbemötande och service för Coops kunder.

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet från en ledande position med resultatansvar från dagligvaruhandel. Du har minst en gymnasieutbildning och relevanta ledarskaps-, ekonomi- och/eller butikschefsutbildningar alternativt motsvarande kunskaper från arbetslivet.

Som ledare är du trygg, stabil och affärsdriven med ett tydligt, empatiskt och strukturerat ledarskap. Du har ett starkt inre driv och utvecklings- och kundfokus. Som person är du lyhörd och kommunikativ. Du har ordningssinne och värderar kvalitet. Du har även förmåga att tänka nytt och är förändringsdriven.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Mångårig erfarenhet från dagligvarubranschen, gärna från en större färskvaruprofilerad butik.

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Coop samarbetar med Randstad i denna rekrytering. Sista dag för ansökan är den 28 augusti. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tomas Köhler 0736-794777 tomas.kohler@randstad.se 

Om företaget
Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. 

Coop Sverige AB ansvarar för utveckling och inköp av food- och nonfood-sortiment, logistik, marknadsföring samt affärsstöd till Coopbutikerna i Sverige och ägs av Kooperativa förbundet, KF. 
I Coop Sverige ingår affärsområdena Inköp & kategori, Logistik, Marknad och Affärsstöd. Affärsområde Inköp & kategori ansvarar för inköp till Coopbutikerna.

Det finns cirka 800 Coop-butiker från Katterjåkk i norr till Smygehamn i söder, som ägs av 3,5 miljoner medlemmar i 29 konsumentföreningar. Genom sitt personliga engagemang och sina inköp lägger de grunden för verksamheten. Allt överskott som skapas går tillbaka till medlemmarna eller återinvesteras i verksamheten, vilket skapar ett cirkulärt kretslopp.

Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


31 oktober 2024

31 oktober 2024