Säljchef till Reirei

Säljchef till Reirei

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som ansvarig för en säljorganisation med fokus på Norden i ett framgångsrikt företag med stark entreprenörsanda? Är du drivande, kommunikativ och social med en positiv inställning och stort engagemang? Då kanske du är REIREI’s nya säljchef!

Om företaget
REIREI är distributör av innovativa och kvalitativa produkter med fokus på baby och barn i Skandinavien. Vi älskar våra varumärken och drivs av en glädje att kunna leverera bra produkter till nyblivna föräldrar som underlättar i den period i livet som kan vara den mest omvälvande. Vi säljer allt från barnvagnar och bärselar till innovativa tech produkter med möjlighet att förändra gamla segment. Vi har en hög ambition och ett högt tempo och trivs när det händer mycket och räds inte förändring.

REIREI är ett familjeägt bolag med verksamhet i hela Norden med säljare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. Idag är vi 14 anställda och omsätter ca 100 miljoner.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som säljchef på REIREI erbjuds du en tjänst med stort inflytande i organisationen. Du får stora möjligheter att påverka verksamheten och jobbar i tätt samarbete med dina kollegor. Tillsammans med VD, ekonomi och marknad tar du fram försäljningsstrategier och planer, lägger budget och följer upp resultat. Stort fokus kommer att ligga på att utveckla säljorganisationen för att bidra till företagets utveckling och fortsatta framgång. Du jobbar tätt tillsammans med ditt säljteam som består av säljare både i Sverige, Norge och Danmark. Du coachar och utvecklar dina medarbetare genom att ge dem rätt verktyg för att lyckas.


Din profil
Du som söker har flera års erfarenhet av försäljning och har jobbat både operativt och strategiskt i en internationell miljö. För att lyckas i rollen tror vi även att du har någon form eftergymnasial utbildning inom exempelvis försäljning, ekonomi eller marknadsföring. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i CRM-system, har du erfarenhet av Salesforce är det meriterande.

Du har förmåga att coacha och stimulera dina medarbetare och skapa förutsättningar för dem att nå uppsatta mål. Du har tidigare erfarenhet att leda och coacha, har du även lett medarbetare på distans är det meriterande. Du trivs att jobba i en mindre organisation med en prestigelös kultur där alla hjälps åt för att nå uppsatta mål. Du är resultatorienterad och har stort engagemang i ditt arbete. Du vågar säga vad du tycker, är initiativtagande och älskar utmaningar.

Tjänsten är placerad i Linköping med några resdagar per månad.

Internt på REIREI kommunicerar man på svenska men all leverantörskontakt sker på engelska vilket innebär att du behöver kommunicera obehindrat både på svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du kunskaper i fler nordiska språk är det meriterande.


Ansökningsförfarande
Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum om vi träffar rätt person så vänta inte med att söka!

Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till ansvariga rekryterare Martina Arrelid på 011-199472 eller martina.arrelid@skill.se eller Petra Pyk på 011-199466 eller petra.pyk@skill.se.


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2020
  • Ansök senast: 23 augusti 2020

Liknande jobb


23 april 2024

Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024