Säljstödschef

Arbetsbeskrivning

The Coca-Cola Company är världens största producent av läskedrycker med försäljning i 200 länder.I vårt sortiment ingår Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta, Fanta Free, Sprite, Sprite Zero, SanSao, TAB X-tra, Seagrams, Bonaqua Silver, MER, Mini MER, Nestea, Bjäre Julmust, Minute Maid, Powerade samt Burn. Coca-Cola Drycker Sverige AB (CCDS) med det helägda dotterbolaget Coca-Cola Distributören AB (CCD), har idag ca 1000 anställda.Vårt huvudkontor ligger i Jordbro, söder om Stockholm ochvi har som uppgift att producera, marknadsföra, sälja och distribuera våra produkter i Sverige.Vi söker nu en Säljstödschef till vårt Nationellt Kundservice Center. Är du en stark ledare med stor erfarenhet och förståelse för försäljningsorganisationer?Har du erfarenhet från att utveckla och driva säljstödssystem och affärssystem kombinerat med ett brinnande intresse och förståelse för affärsprocesser och rutiner?Är du van att arbeta i och driva IT relaterade projekt?Då kanske det är just dig vi söker!Vad innebär jobbet?Säljstöd är den viktiga länken mellan teknik och användare och ansvarar för utveckling, support och daglig drift av våra säljstödsverktyg.Genom bl.a. projektledning, administration samt att bidra till verksamhetsnyttan arbetar säljstödsteamet för att företagets lösningar används på ett optimalt sätt.Säljstödsteamet ansvarar för verksamhetskritiska säljstödsverktyg för analyser, uppföljning och säljstöd, exempelvis Datawarehouse (Oracle Discoverer), SAP CRM, Margin Minder, Solidus eCare samt andra egenutvecklade lösningar. Ditt uppdrag är att leda och coacha ditt team mot gemensamma mål med huvudansvar för att säkerställa struktur, kompetens och support av företagets IT-baserade säljstödssystem som stöder den operativa verksamheten inom försäljning.Ansvaret innebär även att identifiera utvecklingsbehov samt att leda, alternativt vara delaktig i, projekt som är relaterade till ansvarsområdet.Du kommer att ha ett brett kontaktnät internt inom marknads- och försäljningsorganisationen samt med vår IT-avdelning.Det är viktigt att du är analytisk, proaktiv och har lätt för att kommunicera pedagogiskt.Du rapporterar till vår Försäljningschef på Nationellt Kundservice Center. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.Vem söker vi?Vi söker dig som har akademisk examen samt minst 2 års erfarenhet inom försäljning/marknadsföring.Din affärsförståelse när det gäller säljorganisation, rutiner och processer är stor.Personalansvar för 3 personer ingår i tjänsten, därför vill vi att du har dokumenterat goda ledaregenskaper och att du drivs av att leda och utveckla andra.För att trivas i rollen är det också viktigt att du har ett stort intresse för säljstödssystem och affärssystem, vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av utveckling och drift av dessa.Du kommer att leda förbättringsprojekt och arbeta strategiskt inom dina ansvarsområden för att nå uppsatta mål, därför söker dig med vana av att driva egna projekt.Ditt intresse för och förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter internt är stor.Vill du veta mer?Intresserad?Välkommen att registrera ditt CV samt personligt brev på http://cocacola.jobb.se under rekryteringen "Säljstödschef Nationellt Kundservice Center". Då urvalsprocessen sker löpande vill vi ha din ansökan så snart snart som möjligt, dock senast den 13 april 2007.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010