OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Convena International AB är marknadsledande leverantör av reservdelar. Vår affärsidé är att lagerhålla och distribuera reservdelar, tillbehör och förbrukningsmaterial inom dator- och telecomindustrin.
I vårt produktsortiment tillhandahåller vi reservdelar, tillbehör och förbrukningsmaterial för skrivare, PC, servrar/nätverk, datalagring, hemelektronik, vitvaror samt kringutrustning.
Convena har ett nära samarbete med branschens ledande tillverkare och är auktoriserad reservdelsdistributör för Canon, Hewlett-Packard/Compaq, Kyocera, Lexmark, Minolta-QMS, OKI, Samsung och Xerox.
Till vår säljsupport söker vi en medarbetare som kommer att arbeta i ett team av fem personer.
Arbetsuppgifterna består av att
- i försäljningsarbetet och i kundkontakter snabbt, korrekt och vänligt stödja och hjälpa kunden.
- planera och utföra försäljningsarbete, kundvårdsprogram säljaktiviteter och kampanjer samt att skapa försäljningsmaterial för internt och externt bruk.
- på ett handelsmässigt och professionellt sätt ta emot, registrera och bearbeta kundorder och reklamationer.
Du som söker bör ha erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.
Som person har du lätt att kommunicera.
Du är ansvarskännande med ett gott ordningssinne.
Du är aktiv och har lätt att lära och förstå ny teknik och teknisk information.
Du har god datavana, är stresstålig och trivs att arbeta i ett team.
Du har erfarenhet av orderhantering i affärsystem som tex Microsoft Navision.
Arbetet kräver grundläggande kunskaper i engelska, ekonomi och försäljning.
Ditt supportarbete skall ge företagets kunder marknadens bästa service.
Tidigare arbete med försäljning eller teknisk support inom områdena server, datorer, skrivare eller hemelektronik ses som en fördel.