Säljsupport färskvaror/måltidslösningar Region Skåne

Säljsupport färskvaror/måltidslösningar Region Skåne

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som Säljsupport färskvaror/måltidslösningar kommer du att vara med och driva olika koncept av måltidslösningar. Arbetet bedrivas i projektform för respektive butik där projekten sträcker sig allt från take-away koncept till sortimentsfrågor. Tillsammans med butiken definierar ni vilken roll butiken skall spela på måltidsmarknaden för att driva lönsam försäljning av måltidslösningar. Du kommer ha ett antal butiker som du arbetar långsiktigt med (affärsplan/årsplan). Sortiment/Pris/Kundmöte och Kommunikation är delar som du tillsammans med butiken arbetar med. Måltidslösningar kommer utgöra den större delen av arbetstiden men du kommer även arbeta med övriga färskvaror (Delikatess, Kött, Fisk, Fågel, Ost, Bröd, Mejeri, Chark och Vegetariskt)
Du blir ansvarig för att följa upp och tillsammans med butik genomföra den lagda planen/affärsplanen. Din roll blir att vara pådrivande för att få genomförande och långsiktighet i det planerade för butik tillsammans med handlaren/medarbetarna. Självständigt planerar och genomför du aktiviteterna samtidigt som du är en del av ett drivet och engagerat team. Då rollen är butiksnära och det är där vi gör skillnad, innebär det att du kommer att spendera större delen av tiden i ICA-butikerna.
Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av färskvaror/måltidslösningar. Du är affärsmässig med mycket god förmåga att få genomförande och skapa resultat. Har du även erfarenhet från butik är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha en bred bakgrund inom måltidslösningar och färskvaror, t ex från måltidsbutiker, restaurang. Är du idag eller har varit chef/ledare, så är det en stor fördel i denna tjänst.
Som person är du driven och uthållig, kan bygga förtroende genom relationer och skapa resultat med en positiv försäljningsutveckling. Du är duktig på rutiner, effektiv drift och digitala verktyg.
Rollen är bilburen vilket förutsätter god planeringsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.
Kontaktperson
För ytterligare frågor om rollen kontakta Teamchef Säljsupport Daniel Adebjörk, tfn 072-2200695
Sista dag för ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-06-13. Urval och intervjuer pågår löpande vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdatum.
Vi på ICA har ett stort behov av att ny kompetens. Vi fortsätter därför att rekrytera som vanligt, även under tider av Coronasmitta. För din och vår säkerhet väljer vi att genomföra anställningsintervjuer via video och telefon i första hand. Välkommen till oss!
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Långeberga Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Postadress

Långebergavägen 100
Helsingborg, 25669

Liknande jobb


26 april 2024

B2B Category Manager

B2B Category Manager

25 april 2024

Aktiv Försäljningschef Sverige

25 april 2024