Säljsupport Service

Arbetsbeskrivning

Xylem (XYL) is a leading global water technology provider, enabling customers to transport, treat, test and efficiently use water in public utility, residential and commercial building services, industrial and agricultural settings. The company does business in more than 150 countries through a number of market-leading product brands, and its people bring broad applications expertise with a strong focus on finding local solutions to the world's most challenging water and wastewater problems. Launched in 2011 from the spinoff of the water-related businesses of ITT Corporation, Xylem is headquartered in White Plains, N.Y., with 2011 revenues of $3.8 billion and 12,500 employees worldwide. In 2012, Xylem was named to the Dow Jones Sustainability World Index for advancing sustainable business practices and solutions worldwide.

The name Xylem is derived from classical Greek and is the tissue that transports water in plants, highlighting the engineering efficiency of our water-centric business by linking it with the best water transportation of all -- that which occurs in nature. For more information, please visit us at www.xyleminc.com.

På Xylem arbetar 16 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt- hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vårkompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder, på 6 kontinenter. Xylem hade 2015 en omsättning på 3,7 miljarder dollar. Tryck här för en kort film om vår verksamhet.

Vill du vara med och utveckla vår Säljsupport med inriktning service med engagerade kollegor som brinner för att hålla vårt arbete i framkant? Sätter du alltid kunden i fokus, oavsett om den är intern eller extern och drivs av att lösa kundens behov? Då kan du vara den nya kollegan till vårt nybildade nationella säljsupportteam, med placering i Norrköping.

Säljsupport Service

Du trivs i ett arbete där du vill hjälpa våra kunder att lösa problem och vara navet i serviceverksamheten. I jobbet vill du utvecklas och få utmaningar. Vi erbjuder ett arbete som är varierat, lärorikt och med många kontakter över hela Sverige, både med kunder och kollegor inom och utom avdelningen. Du har en positiv och lösningsorienterad attityd. Vidare arbetar du kreativt för att upptäcka kundens behov och omvandlar detta till lösningar. Du bidrar till gruppen genom att utbyta kunskaper, idéer och erfarenheter. Vi förutsätter att du jobbar noggrant och strukturerat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

* ta emot servicebeställningar samt starta arbetsorder i servicesystemet
* utföra fakturering för service
* orderlägga produkter och reservdelar kopplade till service/kundorder
* svara på kunders frågor om order och följa upp orderstatus
* svara på kunders tekniska förfrågningar på Xylems sortiment
* göra offerter
* vara inkopplad på telefonslinga enligt schema samt vid behov
* vid behov vara behjälplig med att plocka ihop en order på verkstaden eller annan support på verkstaden
* vid behov samordna, organisera och delta i kundaktiviteter.
* vid behov stötta säljare, servicetekniker och andra medarbetare centralt och lokalt.

Vi söker dig som har teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet, gärna med någon form av påbyggnadsutbildning inom försäljning. Du har goda kunskaper i säljstödsystem, Officepaketet och en allmänt god datavana. Du har goda kunskaper i engelska och gärna några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vissa resor inom närområdet förekommer, vilket förutsätter att du har körkort.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofie Bergenbrant, Teamleader Säljsupport, tfn: 011 - 440 88 63, Charlotte Hansen, Nationell Säljsupportchef, tfn: 08 - 475 6810, eller Karin Kyyrä, HR, tfn: 08 - 475 69 66.

Välkommen med din ansökan snarast. Urval kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5 januari, 2017. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Xylem Inc

Xylem Inc

Xylem Inc
+468 475 64 54
Xylem, Inc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xylem
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 15 december 2016

Besöksadress

Emmaboda
None

Postadress

36180
0862, 36180

Liknande jobb


Product Coordinator

Product Coordinator

11 maj 2024

11 maj 2024

Koordinator

8 maj 2024

Shop assistant

Shop assistant

8 maj 2024