OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du tillhöra navet i Ahlsellfamiljen? Där förändring inte bara är ett ord utan en livsstil och du arbetar med dagliga förändrade förutsättningar och behov och trivs med det? Vi söker nu en regional säljsupportmedarbetare till Ahlsell som förutom en flexibel arbetsroll också erbjuds flexibilitet i frågan om anställningsort. Regionen sträcker sig över Småland, Blekinge och Gotland och du kan komma att kunna utgå från någon av deras 15 filialer för tjänsten.
Om du är lugn och kan prioritera i situationer där allt ständigt förändras. Om du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt i ett sammansvetsat team. Är du även personen man ringer till för hjälp när man inte vet riktigt vart man ska vända sig? Då är du Ahlsells nya regionala säljsupportmedarbetare! Du kommer då att erbjudas en varierande roll med stor chans till utveckling i ett företag där din åsikt betyder något.
Ansvarsområden
Som säljsupportmedarbetare kommer du att ingå i ett mindre team som alla stödjer Ahlsells sälj- och marknadsorganisation. Ni kommer tillsammans stå för god arbetsmiljö och förstklassig support, främst internt. Förutom administrativt stöd i Ahlsells affärssystem kommer du även att få guida och utbilda dina medarbetare i systemet vid behov. Tjänsten kommer innebära hög tillgänglighet av support och därmed kommer du dagligen att behöva prioritera dina uppgifter och hantera diverse problemlösning.
Du kommer bland annat att;
Arbeta i en varierad tjänst av säljsupport och säljadministration
Stötta medarbetare i Ahlsells affärssystem
Ha daglig kontakt med dina interna medarbetare
Hantera omkostnadsfakturor och konteringar
Få utvecklas och chans att påverka
Arbetstider
Mån-fre 07.30-16.00
Provanställning tillämpas.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten som säljsupportmedarbetare behöver du vara lugn, ansvarstagande och stresstålig som person. Du trivs i en föränderlig miljö och kan självständigt prioritera dina arbetsdagar.
Du behöver;
KY-utbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst två (2) års erfarenhet av arbete inom administration/service alt. gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet som säljsupportmedarbetare eller liknande arbete.
Erfarenhet av support och förståelse av vikten i bra bemötande i alla lägen
God datorvana, gärna från ett större affärssystem
Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift
Du är serviceminded och gillar ordning och reda. Du ser även detta som en chans att lära, utvecklas och förbli en del av Ahlsell-familjen.
Förutom erfarenhet av liknande tjänst är utbildning och/eller erfarenhet inom logistik och/eller transport meriterande
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Två (2) år från liknande arbete.
Ansökan
2021.07.18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För mer information: Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se
Om företaget
Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044