SAMARI SÖKER KUNDANSVARIG

Arbetsbeskrivning

OM SAMSARI SamSari arbetar med att få strategier att hända, dvs vi är specialister på genomförande och förändring. (Vi arbetar inte med VAD våra kunders strategier skall vara, utan är specialister på HUR beslutade strategier blir verklighet). Vårt sätt att få strategier att hända är att arbeta med lärande för att skapa bestående beteendeförändringar. SamSaris kunder är stora geografiskt spridda företag med starka varumärken såsom Ericsson, SEB, Sony Ericsson, IKEA, Telia Sonera mfl. ROLLEN SOM KUNDANSVARIG PÅ SAMSARI Försäljningsarbetet på SamSari kännetecknas av långa försäljningscykler då vi säljer kvalificerade tjänster med lärande som bas. Våra projekt är omfattande och innebär stora investeringar för våra kunder. Dina kontaktpersoner hos kunden är många, såsom en projektledare med ett tydligt problemägarskap, en linjechef med uppgiften att genomdriva en förändring samt chefer i ledningsgruppen som oftast fattar beslut om denna typ av investeringar. Alla våra kunder är välkända i Sverige och internationellt. Som kundansvarig driver du dina ideer i kundföretaget på ett professionellt och rådgivande sätt. Du är lyhörd och förstår snabbt kundens behov. Du bygger förtroendet att vi på SamSari kan ta fram rätt lösning, vilket kräver att du snabbt förmår sätta dig in i ett affärsproblem och resonera fram olika lösningar på detta. Du blir del av ett engagerat och framgångsrikt gäng. Vi genomför just nu några av Skandinaviens mest banbrytande förändringsprojekt och utmanas av att ständigt lyckas med det omöjliga. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som kundansvarig på SamSari består både av nykundsbearbetning och ett Key Client-ansvar, dvs utveckling av existerande kunder. Du kommer att mätas på den försäljning du genererar till SamSari Dessutom förväntas du bidra till utvecklingen av SamSaris säljorganisation, liksom till SamSari som bolag. PROFIL Vi söker dig som: -Vill skapa och driva affärer, är resultatorienterad och själv kan driva ditt arbete framåt -Har ett brinnande intresse för kommunikation och lärande -Är lyhörd och engagerad för att lösa kundens behov -Är van att arbeta i ett högt tempo -Tycker att arbete ska ske i team, både i säljfasen och i genomförandefasen. -Har hög social kompetens i det att du snabbt skapar relationer med individer på alla nivåer i ett företag. -Vågar vara personlig men inte prutar på professionaliteten. -Anser att struktur tillför i ett säljarbete -Kan hantera engelska muntligen och skriftligen både i det dagliga arbetet, såväl som att formulera en offert och skriva ett avtal. De erfarenheter du har med dig:: -Troligtvis har du en akademisk examen, gärna som ekonom med marknadsinriktning -Du har mellan 3 och 7 års yrkeserfarenhet, helst från ett stort bolag -Med största sannolikhet har du arbetat med komplex tjänsteförsäljning -Du är en dokumenterat skicklig säljare och har visat att du förmår bygga nya kundrelationer -Du har en god förståelse för affärsprocesser och organisationer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SamSari AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 25 januari 2007
  • Ansök senast: 24 februari 2007

Besöksadress

Söder Mälarstrand 29
None

Postadress

Söder Mälarstrand 29
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010