OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedevetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans – vill du vara med?
Samhällsvägledarna kommer att ha sin arbetsplats i ”Informationspunkt Avesta”.
”Informationspunkt Avesta” blir under hösten 2016 Avesta kommuns kundtjänst belägen i bibliotekets lokal. Kundtjänsten bemannas med två samhällsvägledare. I kundtjänsten ”Informationspunkt Avesta” ska Avestas invånare få svar på frågor om Avesta kommuns verksamheter och service, hjälp att fylla i blanketter, boka tider till handläggare ge ut information m.m.
”Informationspunkt Avesta” är första steget till att öppna upp Avesta Servicecenter under 2017.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två Samhällsvägledare som tillsammans ska bemanna informationsdisken i Informationspunkt Avesta.
Att arbeta som Samhällsvägledare innebär att vara kommunens ansikte utåt. Här möter du Avestas invånare vid direktbesök vid disk men också via telefon och mail. Målet är att ge information med bästa service och ett gott bemötande.
Arbetet består i att ge information och service till våra invånare och det kan innebära att svara på frågor, hänvisa besökare till rätt instans eller boka tider till handläggare inom kommunen.
Ni kommer följa upp arbetet tillsammans med projektet som öppnar Avesta Servicecenter under 2017.
Arbetet är ett tidsbegränsat uppdrag fram till Informationspunkt Avesta övergår till Servicecenter. Uppdraget är tidsbegränsat till 161231 med eventuell möjlighet till förlängning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning inom lämpligt område. Då arbetet kräver att du snabbt ska kunna sätta dig in i kommunens många olika delar krävs det att du har tidigare erfarenhet av kommunalverksamhet.
För dig är service och ett gott bemötande en självklarhet och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst, kundservice eller servicecenter. Att arbeta med att ge information och service över disk, genom telefon och mail kräver förutom att du brinner för att ge god service även kunskaper i Office samt både goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du även har kunskaper i fler språk.
Genom att vara en god lyssnare är du mottaglig för vad dina besökare efterfrågar och kan anpassa dig till de uppdrag som efterfrågas. I det här arbetet är det viktigt att du förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra och tar hänsyn till det i ditt yrkesutövande.
Om du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och tycker om att leverera lösningar kan det här vara rätt jobb för dig.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Jan Ericsson
0226-645338
HR-konsult/Rekryterare Jessica Eriksson
0226-64 50 83
Administrativ chef Göran Johansson
0226-645004
Driftansvarig Annika Sundström
0226-64 54 56
IT-chef Göran Ecström
0226-645034
Rekryteringskosult Nordstedt & Partners Kjell Nordstedt
Rekryteringskosult, Nordstedt & Partners Anna Hansson
Administrativ chef Göran Johansson
0226-64 5004
Rekryterare Mercuri Urval Jonas Karlberg
Rekryterare Jenny Lyxell
0226-6456 89