Samhällsvägledare

Arbetsbeskrivning

I vår kommun finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vårt världsarv Höga Kusten inspirerar dig som gillar en dramatisk natur med många upplevelser och stor frihetskänsla. Kramfors är en trygg småstad med bra service som gör din vardag enkel. När du ska resa finns tåg och flyg nära tillhands och tar dig snabbt både mot norr och söder. Kommunen är Kramfors största arbetsgivare med många olika yrken. Kommande pensionsavgångar och ett ökat personalbehov har legat till grund för att Kramfors kommun nyligen antog ett nytt personalpolitiskt program. Programmet sträcker sig till 2020 och innebär bland annat ett ökat fokus på kompetensförsörjning. I Kramfors arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare och har 2016 blivit utsedd till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.



ARBETSUPPGIFTER
Kundtjänsten Kom in är en mötesplats där alla är välkomna, här kan man fråga om allt som har anknytning till kommunens service. Arbetsplatsen kännetecknas av hög tillgänglighet och professionellt bemötande.

Samhällsvägledarens uppgift är att kunna "lite om allt". Till dig vänder man sig för att få information och vägledning, för att ställa frågor, lämna synpunkter och klagomål, be om råd och mycket annat som gäller kommunen. Samhällsvägledaren hjälper till direkt eller hänvisar till rätt person inom kommunen eller till annan organisation eller myndighet som hanterar just de frågorna. Kundtjänsten har också en viktig intern funktion för att stödja och underlätta arbetet i kommunens verksamheter. Du svarar på frågor via telefon, e-post och sociala medier samt tar emot besök på plats i kundtjänsten. Oavsett vilken kanal våra medborgare väljer att ta kontakt med oss så ser vi varje tillfälle som ett unikt möte där god service och gott bemötande alltid är i fokus.


KVALIFIKATIONER
Du har god allmänbildning och en grundläggande kunskap i hur samhället fungerar. Du har en teoretisk gymnasieutbildning och gärna vidareutbildning inom samhällsvetenskap, information eller kommunikation eller motsvarande erfarenhet införskaffad via yrkeslivet. Du behöver en god digital kompetens eftersom du kommer att arbeta i flera olika datasystem parallellt. Du förväntas behärska alla kommunikationskanaler som kundtjänsten erbjuder, från sociala medier till telefoni och besök på plats. Tidigare arbete med växeltelefoni är meriterande.
Du vill lära dig nya saker och hålla dig uppdaterad i de frågor som efterfrågas. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt kan kommunicera och göra dig förstådd på engelska. Om du också talar andra språk kan det vara meriterande. Du gillar att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga samtidigt som du är trygg och självständigt kan lösa uppgifter när det behövs. Du har ett stort tålamod och att leverera god service och ett gott bemötande ser du som en självklarhet.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kramfors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Etableringsstöd för nyanlända

Etableringsstöd för nyanlända

18 september 2020

14 september 2020

25 augusti 2020

Samhällsvägledare, vikariat

Samhällsvägledare, vikariat

21 augusti 2020