Samhällsvägledare till medborgarkontoret i Angered

Arbetsbeskrivning

Angered är en av Göteborgs tio stadsdelsförvaltningar med drygt 3500 anställda. Här bor ungefär 47 800 personer i en miljö som är en spännande blandning av miljonprogramsområden, småhusbebyggelse och traditionell landsbygd med storslagen natur. Allt detta bara ett stenkast ifrån samhällsservice, kulturutbud och shopping. Angered har ett mycket aktivt föreningsliv och här bor människor med ursprung från ett hundratal olika länder, vilket ger området en spännande och internationell prägel. Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid samt social omsorg för funktionsnedsatta och äldre.

Mer information om stadsdelsförvaltningar i Göteborgs Stad hittar du här: www.goteborg.se



ARBETSUPPGIFTER
Angereds stadsdelsförvaltning har två medborgarkontor, ett i Angered och ett i Hammarkullen.
Nu söker vi en samhällsvägledare som främst kommer att tjänstgöra på medborgarkontoret i Angered, men vid behov även stötta kollegorna i Hammarkullen.

Du kommer att vara anställd vid enheten kansli och information som ingår i en av stadsdelsförvaltningens stödfunktioner - utvecklingsavdelningen.
Kansli och information ansvarar för förvaltningens service till stadsdelsnämnden. Enheten arbetar även med information, IT-utveckling samt det administrativa stödet till förvaltningsledningen.

Du kommer att besvara kundernas frågor om kommunal service, andra offentliga aktörer och samhället i stort. En grundläggande del av arbetsuppgifterna består i att möta kunderna i den öppna kundmottagningen under öppettiderna. Frågor kommer också in via brev och e-post. I vår strävan att möta våra medborgare där de finns så använder vi oss till exempel av sociala medier.
Det här är ett serviceuppdrag där invånarnas behov styr verksamhetens utveckling. Du kommer att ha en central roll i den fortsatta utvecklingen av verksamheten där det gäller att vi har ett bra serviceutbud och är en naturlig väg in för invånarna som behöver komma i kontakt med den kommunala servicen.

I tjänsten kommer det också att ingå administrativa arbetsuppgifter.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha högskole-/universitetsutbildning inom samhällsvetenskap, kommunikation, juridik eller utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du måste ha breda kunskaper om, och intresse för, samhället och offentliga institutioner.

Du ska vara serviceinriktad och vara beredd att lära dig nya saker och hålla dig uppdaterad i de frågor som våra kunder efterfrågar. Du ska ta egna initiativ och föreslå och genomdriva förbättringar. Du ska vara strukturerad och ha en god samarbetsförmåga.

Du ska hantera svenska flytande i tal och skrift och ha goda kunskaper i engelska. Vi ser gärna att du har goda språkkunskaper i exempelvis arabiska, persiska, assyriska eller somaliska. Du ska vara en van dataanvändare vilket innebär att du ska känna dig bekväm i att söka information med datorn som arbetsredskap.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat på ett medborgarkontor eller liknande uppdrag inom kommunal verksamhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , SDF Angered
  • 1 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Arbetstid är 08:30 – 17:00, flexavtal finns, dock har bägge kontoren öppet till klockan 18 en kväll i veckan och därför kan det bli aktuellt med senarelagd arbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-03-01 eller enligt överenskommelse.

Liknande jobb


Barnombud på Unga Station Söder

Barnombud på Unga Station Söder

7 juli 2020

Samhällsvägledare till Melleruds kommun

Samhällsvägledare till Melleruds kommun

2 juli 2020

Fastighetslots till projektet "Hej hemby"

Fastighetslots till projektet "Hej hemby"

1 juli 2020