Samordnare

Samordnare

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen


Räddningstjänsten i Ale och Kungälvs kommuner är organiserad i Bohus Räddningstjänstförbund och vårt uppdrag är att skapa trygghet och säkerhet för över 80 000 medborgare.

Vår uppgift är att verka för skydd mot olyckor och vårt arbete sträcker sig från traditionell räddningstjänst till riskförebyggande och olika trygghetsskapande insatser. För det arbetet har vi en mängd olika kompetenser som verkar i flera av kommunernas verksamheter samt ute bland medborgare och privata organisationer.


Vi har ca 150 medarbetare fördelat på fem brandstationer. I verksamheten arbetar både heltids- och deltidsbrandmän. 








Vi söker nu dig som kan ansvara för samordning av verksamhetsfrågor inom Borf.

Arbetsuppgifter

I tjänsten som samordnare kommer du ges möjlighet att  agera i rollen som räddningsledare  Du kommer att arbeta både operativt och med förebyggande arbetsuppgifter.  Arbetet som samordnare ställer krav på att du självständigt kan planera och utföra arbetet efter uppsatta verksamhetsmål.  I arbetsuppgifterna ingår även att självständigt driva och medverka i projekt,  samverka med andra organisationer och myndigheter samt bidra till organisationens utveckling. Du ska självständigt kunna bedriva analyser och utföra utvärderingar samt vara räddningstjänstens ansikte utåt och ledningens förlängda arm. 

Som samordnare kommer du att arbeta med räddningstjänst under höjd beredskap, sotningsverksamhet, olycksutredningar och verksamhetsuppföljning samt metod och taktik.

Du kan komma att agera som räddningsledare vid behov på olika nivåer.

Kvalifikationer

-Grundläggande högskolebehörighet

- Brandingenjörsexamen och påbyggnadsutbildning i räddningstjänst för brandingenjörer (RUB) alternativt genomgången utbildning Räddningsledning A & B eller motsvarande äldre utbildning. Vi ser gärna också att du har Tillsyn A men är inget krav.
- Körkort B

Som samordnare har du lätt för att skapa goda relationer med kollegor, samarbetspartners och människor i samhället. Du är lyhörd och tydlig i din kommunikation och du har erfarenhet av att driva och slutföra projekt. Andra personliga egenskaper vi värdesätter är att du har förmågan att växla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter.  Du är analytisk och är trygg med att fatta egna beslut, du är väl förtrogen med och insatt i hela Räddningstjänstens uppdrag. Vi jobbar aktivt med att vara en värderingsstyrd organisation och där alla medarbetare har en ansvarsfull roll.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

 

Drogtest samt säkerhetsklassning kommer att utföras.

Övrigt
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Bohus Räddningstjänstförbund aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård, träning på arbetstid och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bohus Räddningstjänstförbund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 17 november 2022

Liknande jobb


Områdesansvarig för räddningstjänstpersonal i beredskap

Områdesansvarig för räddningstjänstpersonal i beredskap

15 maj 2024

Insatsledare till Värends räddningstjänst

Insatsledare till Värends räddningstjänst

14 maj 2024

Ledningsbefäl

Ledningsbefäl

6 maj 2024

3 maj 2024